Υποθαλάσσιο Τούνελ: Ευρώπη και Αφρική στο ΣκαρίΦι! πού και πότε

Στο πλαίσιο προετοιμασιών για το Μουντιάλ του 2030, Μαρόκο και Ισπανία εντείνουν τις προσπάθειές τους για ένα φιλόδοξο έργο που σχεδιάζουν εδώ και πολλά χρόνια.

Η Ισπανία και το Μαρόκο μοιράζονται ένα κοινό όραμα: την άρση των περιορισμών μετακίνησης μεταξύ Ευρώπης και Αφρικής. Για το λόγο αυτό, εργάζονται για την ανάπτυξη ενός υποθαλάσσιου σιδηροδρομικού τούνελ στο Στενό του Γιβραλτάρ.

Η ιδέα μιας σταθερής σύνδεσης μεταξύ των δύο εδαφών έχει εξεταστεί από το 1930, με τις πιο σοβαρές προσπάθειες να ξεκινούν τη δεκαετία του 1980. Σύντομα ιδρύθηκαν η Μαροκινή Εθνική Εταιρεία Μελετών και η Ισπανική Εταιρεία Μελετών για τη Σταθερή Επικοινωνία μέσω του Στενού του Γιβραλτάρ (SECEGSA), οι οποίες είναι υπεύθυνες για το σχεδιασμό και τις μελέτες σκοπιμότητας του έργου.

τούνελ Ισπανία Μαρόκο

Ωστόσο, σχεδόν 45 χρόνια αργότερα, το έργο δεν έχει μπορέσει να προχωρήσει, παρά την καθολική επιθυμία και επένδυση χρόνου. Μια αχτίδα ελπίδας είναι η παραλαβή τεσσάρων σεισμογράφων τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι οποίοι θα καταγράψουν τη σεισμική δραστηριότητα κατά μήκος της προγραμματισμένης διαδρομής του τούνελ, παρέχοντας κρίσιμα δεδομένα για τις γεωλογικές συνθήκες της περιοχής.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το Στενό του Γιβραλτάρ βρίσκεται σε περιοχή όπου συνυπάρχουν οι δύο κύριες τεκτονικές πλάκες: η Ευρασιατική και η Αφρικανική. Εάν αποδειχθεί ότι το έργο δεν θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών σε περίπτωση σεισμού, αυτό θα συνιστά ένα καθοριστικό βήμα προς την υλοποίηση του τούνελ.

Αυτή τη στιγμή, συζητείται η κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας σε βάθος έως 475 μέτρα, που θα διασχίζει περίπου 28 χλμ. ώστε να συνδέει την Punta Paloma στην Ισπανία με το ακρωτήριο Μαλαμπάτα στο Μαρόκο.

τούνελ Ισπανία Μαρόκο

Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, οι ειδικοί εκτιμούν ότι το έργο έχει την προοπτική να ξεκινήσει σύντομα ώστε να είναι έτοιμο το 2030, τη χρονιά που θα φιλοξενηθεί το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου.

Με το Μαρόκο, την Ισπανία και την Πορτογαλία να αναλαμβάνουν τη διοργάνωση, η σήραγγα θα συμβάλλει στην ευκολία μετακίνησης των φιλάθλων και επισκεπτών του μεγάλου ποδοσφαιρικού τουρνουά.

Αφού ολοκληρωθεί, η υποθαλάσσια σήραγγα θα μειώσει αισθητά τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων πόλεων των δύο χωρών. Σήμερα, η διαδρομή από την Καζαμπλάνκα στη Μαδρίτη μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 12 ώρες με αυτοκίνητο (χρειάζεται φέρι) ή περίπου δύο ώρες με αεροπλάνο.

Με τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση, ο χρόνος ταξιδιού θα περιοριστεί σε μόλις 5,5 ώρες, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις και φέρνοντας επανάσταση στο διεθνές εμπόριο.

δειτε ακομα

δειτε ακομα