Με κεντρομήχανη σχεδίαση και κινητήρα βενζίνης, η νέα γενιά MR2 είναι καθοδόν και προέρχεται από την Toyota Gazoo Racing.
Η Toyota έχει κάνει μια σημαντική κίνηση για να αναβιώσει ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα της ιστορίας της, το MR2, μέσω της αγωνιστικής της πτέρυγας Gazoo Racing (GR).
Μάλιστα, οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο αυτό διθέσιο σπορ αυτοκίνητο θα είναι εξοπλισμένο με έναν καινοτόμο turbo τετρακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος ενδέχεται να προϊόνται ήδη από το προσεχές έτος.
Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια στροφή από τα προηγούμενα σχέδια που ήθελαν ένα πλήρως ηλεκτρικό σπορ μοντέλο, όπως αυτό που είχε παρουσιαστεί μέσω του πρωτότυπου FT-Se στα τέλη του 2023.
Αντίθετα, η Toyota φαίνεται να ακολουθεί μια διαφορετική στρατηγική, εν μέσω της τάσης που επικρατεί από άλλες μάρκες, όπως η Porsche και η Alpine, οι οποίες προγραμματίζουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
Το νέο MR2 θα εφοδιάζεται με τον κινητήρα ‘G20E’, ο οποίος πρωτοείδαμε στο συναρπαστικό GR Yaris M Concept. Ο κύριος μηχανικός της GR, Ναόχικο Σάιτο, τόνισε ότι «αυτός ο κινητήρας αντιπροσωπεύει την αρχή μιας νέας εξέλιξης που προέρχεται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και μεταφέρεται στη μαζική παραγωγή. Μέσω αυτής της διαδικασίας, αποκτούμε πολύτιμη γνώση».
Ο κινητήρας βρίσκεται σε φάση δοκιμών μέσω του GR Yaris M Concept στις αγωνιστικές πίστες Super Taikyu της Ιαπωνίας, ένα μοντέλο που κουβαλά την παράδοση των σπορ αυτοκινήτων όπως το Lexus LFA, το οποίο δοκιμάστηκε για δύο χρόνια στις 24 Ώρες του Nürburgring.
Η απόδοση του G20E δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως, ωστόσο οι φήμες κάνουν λόγο για ισχύ μεταξύ 300 και 400 ίππων, ενώ οι αγωνιστικές εκδόσεις ενδεχομένως να φτάσουν ακόμα και τους 500. Επιπλέον, η Toyota εξετάζει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης υβριδικών συστημάτων για τη βελτίωση των επιδόσεων του κινητήρα.
Ο κινητήρας θα τοποθετηθεί εγκάρσια στο πλαίσιο, όπως και στο GR Yaris M Concept, και αναμένεται να συνδυαστεί με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Gazoo Racing. Το σασί του αυτοκινήτου θα κατασκευαστεί από ένα μείγμα αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής, μειώνοντας το συνολικό βάρος και το κόστος κατασκευής.
Η Toyota εξετάζει επίσης ένα σύστημα τετρακίνησης, το οποίο ο Σάιτο περιγράφει ως την «καλύτερη επιλογή για εξαιρετικές επιδόσεις». Αυτή η απόφαση θα συμβάλει στη δυναμική του μοντέλου, η οποία θα παντρεύει την κληρονομιά του MR2 με σύγχρονη τεχνολογία και σχεδίαση.
Ο σχεδιασμός θα ακολουθήσει τις γραμμές του πρωτότυπου FT-Se, με χαμηλό παρμπρίζ, κοντό καπό και αεροδυναμικές αναλογίες. Αναμένονται έντονες καμπύλες και μυώδεις πίσω θόλοι, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια επιθετική παρουσία που θα θυμίζει «συρρικνωμένο» σκελετό γύρω από τον κινητήρα.
Οι πλευρικοί αεραγωγοί μπορεί να παραληφθούν, ενώ η ψύξη του κινητήρα σχεδιάζεται μέσω του εμπρός μέρους και του κάτω τμήματος του αυτοκινήτου.
Στο πίσω μέρος, το αυτοκίνητο πιθανώς θα εξοπλίζεται με LED φώτα που ακολουθούν τη σχεδίαση του πρωτότυπου, μαζί με έναν επιθετικό διαχύτη και μια μικρή αεροτομή τύπου ducktail, ενώ για τους πιο απαιτητικούς μπορούμε να δούμε και μία προαιρετική αεροδυναμική πτέρυγα.
Η καμπίνα του αυτοκινήτου θα είναι αποκλειστικά διθέσια, με χαμηλό ύψος για καλύτερη ορατότητα και λειτουργική σχεδίαση, αναφερόμενη στα σπορ αυτοκίνητα που έχουμε γνωρίσει, όπως αυτά της Lotus ή της Porsche. Το ταμπλό θα περιλαμβάνει μικρές ψηφιακές οθόνες, εστιάζοντας στη χρηστικότητα και την απλότητα της διάταξης, αντί για εκκεντρικά γραφικά.
Περισσότερα νέα αναμένονται μέσα στο τρέχον έτος, καθώς η Toyota Gazoo Racing φαντάζει έτοιμη για την παρουσίαση της επόμενης γενιάς MR2, πιθανότατα μέσα στο 2026.