Toyota: Επανάσταση στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης με 1.200 χλμ. αυτονομία το 2027

Μια νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση ετοιμάζεται να φέρει η Toyota, επιβεβαιώνοντας πως η μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης θα ξεκινήσει το 2027, με το αργότερο όριο το 2028. Αυτή η εξέλιξη, που έρχεται μετά από χρόνια ερευνών, υπόσχεται τεράστια αυτονομία και αστραπιαία φόρτιση, αλλάζοντας τα δεδομένα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.

Επένδυση σε Νέα Γενιά Μπαταριών

Για χρόνια η ιαπωνική φίρμα έδειχνε προσήλωση στα υβριδικά μοντέλα, κατακτώντας την κορυφή σε αυτόν τον τομέα. Όμως πίσω από τις κουρτίνες, η Toyota επένδυε δισεκατομμύρια στην έρευνα και ανάπτυξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης, συγκεντρώνοντας πάνω από χίλια διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Στόχος της ήταν να αξιοποιήσει ηλεκτρολύτες θειούχου τύπου, οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν ενεργειακή πυκνότητα που ξεπερνά τα 450 Wh/kg —διπλάσια από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Toyota Motor Corporation Official Global Website

Κάθε προηγούμενη προσπάθεια για νωρίτερη κυκλοφορία είχε καθυστερήσει, με στόχους να μετατίθενται από το 2020 στο 2023 και μετά στο 2026. Τώρα, η εταιρεία έχει πλέον εστιάσει στην κλιμάκωση της παραγωγής, με αρχικό πλάνο για περιορισμένο αριθμό το 2027, φτάνοντας όμως σε 9 GWh ετησίως μέχρι το 2028.

Αυτονομία, Ασφάλεια και Αντοχή

Οι νέες μπαταρίες αναμένεται να προσφέρουν αυτονομία άνω των 1.200 χιλιομέτρων και χρόνο φόρτισης κάτω των 10 λεπτών. Αυτά τα χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με την αυξημένη ασφάλεια που προσφέρουν τα μη εύφλεκτα υλικά, τις καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικές. Επίσης, αναμένεται να έχουν διάρκεια ζωής έως και 40 χρόνια, μειώνοντας σημαντικά την ανάγκη για αντικατάσταση και, κατ’ επέκταση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την εξόρυξη πρώτων υλών. Solid-state battery – Wikipedia

Οι αναλυτές βλέπουν την τεχνολογία αυτή ως ένα ισχυρό όπλο για την Toyota απέναντι στον ανταγωνισμό από κινεζικές και κορεατικές εταιρείες. Φυσικά, υπάρχουν και επιφυλάξεις, δεδομένης της ιστορίας των καθυστερήσεων αλλά και των προκλήσεων που ακόμα παραμένουν – όπως η ευαισθησία των μπαταριών σε οξυγόνο και υγρασία.

Στρατηγικές Συνεργασίες και Μελλοντικές Εφαρμογές

Για να επιταχύνει την ανάπτυξη και να μειώσει το κόστος, η Toyota έχει προχωρήσει σε σημαντικές συνεργασίες. Μία από αυτές είναι με τη Sumitomo, για την εξέλιξη νέων καθοδικών υλικών. Η άλλη, με την Idemitsu, έναν γίγαντα στην ενέργεια, στοχεύει στην επιτάχυνση της βιομηχανικής παραγωγής και τη μείωση του κόστους. Ο στόχος είναι μέχρι το 2030, το κόστος των μπαταριών στερεάς κατάστασης να είναι μόλις 1,5 φορά μεγαλύτερο από αυτό των υγρών μπαταριών.

Αρχικά, οι νέες μπαταρίες ενδέχεται να εξοπλίσουν πολυτελή μοντέλα της Lexus. Αυτή η στρατηγική θα επιτρέψει στην Toyota να αναδείξει τις καινοτομίες της, ενισχύοντας την εικόνα της ως πρωτοπόρος, πριν επεκταθούν σε μοντέλα μαζικής παραγωγής. Άλλοι κατασκευαστές, όπως η Honda, η Nissan, η BMW και η Volkswagen, επίσης εργάζονται πάνω σε δικές τους εκδόσεις, με τη Nissan να στοχεύει εμπορική κυκλοφορία το 2028 και τη Mercedes να δοκιμάζει ήδη πρωτότυπα.

Toyota

δειτε ακομα

δειτε ακομα