Η Xiaomi υποχρεώθηκε να αποσύρει μια ενημέρωση λογισμικού που περιόριζε σημαντικά την ισχύ του SU7 Ultra, προκαλώντας έντονη δυσαρέσκεια.
Η απόφαση της Xiaomi και η οργή των κατόχων του SU7 Ultra
Η κινεζική εταιρεία Xiaomi, γνωστή κυρίως για τα ηλεκτρονικά της είδη, αντιμετώπισε μια απρόσμενη αντίδραση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αναγκάστηκε να αποσύρει μια ενημέρωση λογισμικού για το ηλεκτρικό της όχημα, το Xiaomi SU7 Ultra, μετά από σφοδρή κριτική από τους ιδιοκτήτες.
Η επίμαχη αναβάθμιση περιόριζε την ισχύ του μοντέλου από τους 1.548 ίππους στους 888 hp. Η πλήρης ιπποδύναμη ήταν προσβάσιμη μόνο μέσω του συστήματος “Qualifying Mode”, το οποίο απαιτούσε από τον οδηγό να αποδείξει την ικανότητά του σε εγκεκριμένη πίστα, επιτυγχάνοντας συγκεκριμένους χρόνους γύρου.

Γιατί οι ιδιοκτήτες αντέδρασαν;
Οι κάτοχοι του Xiaomi SU7 Ultra, ενός οχήματος με τρεις ηλεκτροκινητήρες και εντυπωσιακή επιτάχυνση 0-100 km/h σε 1,89 δευτερόλεπτα, αισθάνθηκαν ότι η εταιρεία περιόριζε τις δυνατότητές του οχήματος που είχαν αγοράσει. Το SU7 Ultra, με την ανταγωνιστική τιμή του σε σχέση με οχήματα όπως η Porsche Taycan Turbo GT, προσέφερε επιδόσεις supercar. Η ενημέρωση λογισμικού έκδοση 1.7.0, εκτός του περιορισμού ισχύος, πρόσθετε και χρονικό περιορισμό 60 δευτερολέπτων πριν την ενεργοποίηση του launch control, καθιστώντας δύσκολη την άμεση εκκίνηση σε καθημερινές συνθήκες.

Η Xiaomi δικαιολόγησε την αρχική απόφαση για λόγους ασφάλειας, υποστηρίζοντας ότι η μέγιστη ισχύς προοριζόταν για χρήση σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες θεώρησαν ότι πλήρωσαν για ένα όχημα με συγκεκριμένες δυνατότητες, τις οποίες η εταιρεία προσπαθούσε να «κλειδώσει».

Η αντίδραση και η αναστροφή της απόφασης
Η έντονη αντίδραση στα social media και τα διάφορα φόρουμ αυτοκινήτων ανάγκασε τη Xiaomi να αναθεωρήσει την πολιτική της. Η εταιρεία ανακοίνωσε την πλήρη αναίρεση των περιορισμών, επαναφέροντας την μέγιστη ισχύ των 1.548 ίππων για όλους τους κατόχους του SU7 Ultra. Επιπλέον, δεσμεύτηκε για μεγαλύτερη διαφάνεια στις μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού. «Εκτιμούμε το παθιασμένο feedback της κοινότητάς μας και δεσμευόμαστε για περισσότερη διαφάνεια στο μέλλον», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η συζήτηση για τα ψηφιακά “κλειδώματα”
Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει τη νέα πραγματικότητα στα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, όπου οι δυνατότητες και οι επιδόσεις μπορούν να καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από το software και όχι αποκλειστικά από τα μηχανικά μέρη. Η δυνατότητα ψηφιακών “κλειδωμάτων” σε συγκεκριμένες λειτουργίες ή επίπεδα απόδοσης ανοίγει μια ευρύτερη συζήτηση στην αυτοκινητοβιομηχανία σχετικά με την ιδιοκτησία και την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων ενός οχήματος από τον καταναλωτή.