Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολογεί νέα μέτρα για την ενίσχυση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, στοχεύοντας κυρίως τους εταιρικούς στόλους. Ας δούμε τις τελευταίες ανακοινώσεις.
Ενίσχυση των Εταιρικών Στόλων και η Μετάβαση στην Ηλεκτροκίνηση
Ο Stephane Sejourne, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόνισε τον κομβικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εταιρικοί στόλοι αυτοκινήτων στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για βιώσιμη κινητικότητα. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 58% των νέων οχημάτων στην Ευρώπη πωλούνται σε εταιρείες, δημόσιες αρχές και κυβερνητικούς φορείς. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της στροφής αυτών των στόλων προς την ηλεκτροκίνηση.
Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, η Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει συγκεκριμένα κλαδικά σχέδια που θα περιλαμβάνουν νομοθετικές πρωτοβουλίες για την ενθάρρυνση της ζήτησης για επαγγελματικούς στόλους με ηλεκτρικά οχήματα. Η επιτυχής προώθηση των πωλήσεων σε αυτόν τον τομέα θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αυξάνοντας τη ζήτηση και υποστηρίζοντας τους κατασκευαστές.
Δημιουργώντας μια Δευτερογενή Αγορά Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων
Ο Sejourne αναφέρθηκε επίσης στην επερχόμενη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2035. Προκειμένου να διευκολυνθεί η μετάβαση, οι προτεινόμενες πολιτικές για την ανάπτυξη των εταιρικών στόλων θα έχουν επίσης θετικό αντίκτυπο στους ιδιώτες καταναλωτές. Η ταχύτερη ανανέωση των εταιρικών οχημάτων θα δημιουργήσει μια δευτερογενή αγορά για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθιστώντας τα πιο προσιτά στο ευρύ κοινό.
Απλοποίηση και Ανταγωνιστικότητα στην Ευρωπαϊκή Αγορά
Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος έθιξε επίσης τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή βιομηχανία από τον κινεζικό και αμερικανικό ανταγωνισμό. Η εισροή υπερεπιδοτούμενων κινεζικών οχημάτων και οι υψηλές τιμές ενέργειας στην Ευρώπη δημιουργούν σημαντικά προβλήματα. Σε αντίθεση με την Κίνα και τις ΗΠΑ, η ΕΕ δεν μπορεί να επιδοτήσει τη βιομηχανία της στον ίδιο βαθμό ή να επωφεληθεί από τις χαμηλές τιμές ενέργειας.
Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις, η Επιτροπή σχεδιάζει να αναθεωρήσει το νομικό πλαίσιο και να εργαστεί για έναν νόμο απλούστευσης. Αυτός ο νόμος θα στοχεύει στη διατήρηση των κλιματικών στόχων, ενώ παράλληλα θα καταστήσει τη γραφειοκρατία πιο ευέλικτη, διευκολύνοντας τις επιχειρήσεις και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Συνοψίζοντας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναλαμβάνει πρωτοβουλίες όχι μόνο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αλλά και για τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.