Το πρώτο Jeep της Alfa Romeo: Σπάνιο μοντέλο 75 ετών που λίγοι γνωρίζουν

Πριν από 75 χρόνια, η Alfa Romeo τόλμησε να κατασκευάσει ένα τετρακίνητο όχημα, το 1900 M «Matta», ανοίγοντας δρόμους σε μια κατηγορία που σήμερα κυριαρχεί στην γκάμα της.

Η απρόσμενη πορεία της Alfa Romeo στα SUV

Η Alfa Romeo, γνωστή για τα σπορ μοντέλα της και την ιταλική φινέτσα, έχει διανύσει μια εντυπωσιακή πορεία στον κόσμο των SUV. Από την παρουσίαση της Stelvio το 2017, την άφιξη της Tonale το 2022, μέχρι την πρόσφατη κυκλοφορία της Junior το 2024, η μάρκα διαθέτει πλέον τρία μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Ένα αξιοσημείωτο γεγονός, δεδομένου ότι στο παρελθόν δεν είχε ούτε ένα SUV στην γκάμα της. Η μοναδική εξαίρεση παραμένει η κλασική Giulia sedan. Ωστόσο, η πρώτη της επαφή με τα off-road οχήματα χρονολογείται πολύ πίσω στο χρόνο, σε μια εποχή γεμάτη προκλήσεις και καινοτομίες.

Το ιστορικό 1900 M «Matta»: Ένα 4×4 με σπορ καταγωγή

Μεταπολεμικά, ο ιταλικός στρατός βρέθηκε στην ανάγκη ενός ελαφρού 4×4 οχήματος, εμπνευσμένου από το θρυλικό αμερικάνικο Willys-Overland MB. Η Fiat και η Alfa Romeo ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόκληση, παρουσιάζοντας το Campagnola και το 1900 Μ αντίστοιχα.

alfa romeo 1900 m b

Η εξέλιξη του Alfa Romeo 1900 Μ ανατέθηκε στον διάσημο μηχανικό Giuseppe Busso. Κάτω από το καπό του «Matta» (που σημαίνει “τρελό” στα ιταλικά) βρισκόταν ένας 4κύλινδρος κινητήρας 1,9 λίτρων, προερχόμενος από το επιτυχημένο σπορ μοντέλο Alfa Romeo 1900. Η ιδιαιτερότητα του κινητήρα έγκειται στην ύπαρξη εκκεντροφόρου επικεφαλής και ξηρού κάρτερ, τεχνικές λύσεις που συναντούσαμε τότε σε αγωνιστικά οχήματα. Παρόλο που η ισχύς μειώθηκε από 80 σε 65 ίππους για λόγους οικονομίας καυσίμου και αξιοπιστίας, το 1900 M διέθετε όλα τα συστατικά ενός σκληροτράχηλου τετρακίνητου οχήματος.

Τεχνολογικές καινοτομίες και στρατιωτικές επιλογές

Πέρα από τον κινητήρα, το Alfa Romeo 1900 M «Matta» ξεχώριζε για τα προηγμένα αμορτισέρ τύπου Houdaille, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνταν στα μονοθέσια της Formula 1 της εποχής. Αυτή η επιλογή υπογραμμίζει την προσέγγιση της Alfa Romeo, που συνδύαζε την αντοχή με την τεχνολογική υπεροχή, ακόμη και σε ένα στρατιωτικό όχημα.

Παρά την νίκη του στην κατηγορία των στρατιωτικών οχημάτων στο διάσημο αγώνα Mille Miglia του 1952, ο ιταλικός στρατός επέλεξε τελικά το πιο οικονομικό Fiat Campagnola. Η παραγωγή του Alfa Romeo 1900 M «Matta», συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών εκδόσεων, περιορίστηκε σε μόλις 2.000 μονάδες. Σήμερα, ένα καλοδιατηρημένο 1900 Μ «Matta» αποτελεί ένα συλλεκτικό κομμάτι, με την αξία του να αγγίζει περίπου τα 30.000 ευρώ, μαρτυρώντας την ιστορική του σημασία και την μοναδικότητα μιας Alfa Romeo που τόλμησε να «βγει εκτός δρόμου» πολύ πριν την εποχή των σύγχρονων SUV.

δειτε ακομα

δειτε ακομα