Η Neste έχει εισάγει ένα νέο καινοτόμο πετρέλαιο κίνησης, το My Renewable Diesel, το οποίο προσφέρει χαμηλούς ρύπους και αναμένεται να το συναντήσουμε πιο συχνά στα βενζινάδικα της Ευρώπης.
Παρ’ όλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση θεωρώντας ότι είναι το κύριο μέσο για την απαλλαγή από τον άνθρακα στο τομέα των μεταφορών, ορισμένα εναλλακτικά καύσιμα εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ένα από τα πιο υποσχόμενα καύσιμα σε αυτή την κατηγορία είναι το “HVO100” (υδρογονωμένο φυτικό έλαιο), το οποίο παράγεται από μια ποικιλία απόβλητων, υπολειμμάτων και ανανεώσιμων πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένου του χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού.
Η ένδειξη «100» που ακολουθεί το όνομα του καυσίμου σημαίνει ότι το καύσιμο αποτελείται αποκλειστικά από υδρογονωμένο φυτικό έλαιο χωρίς καμία ανάμειξη με συμβατικό ντίζελ.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα αυτού του παράγωγου ντίζελ είναι ότι συγκριτικά με τα ορυκτά καύσιμα, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 90% σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του. Αξιοσημείωτο είναι ότι είναι συμβατό με όλους τους υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες, χωρίς να απαιτεί τροποποιήσεις στα αυτοκίνητα ή στη υποδομή διανομής.
Αυτό σημαίνει ότι το νέο εναλλακτικό καύσιμο HVO100 επιτρέπει στους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων παλαιού τύπου να κινούνται πιο «καθαρά» από ποτέ.
Σύμφωνα με τη Neste, μια φινλανδική εταιρεία που ηγείται στην παραγωγή του HVO100, το καύσιμο αυτό είναι στην ουσία ένα «χημικό αντίγραφο» του συμβατικού ντίζελ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα diesel οχήματα χωρίς καμία τροποποίηση.
Ωστόσο, συνιστάται στους καταναλωτές να τηρούν τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματός τους, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που η χρήση του HVO100 μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον κινητήρα.
Η διαθεσιμότητα του HVO100 είναι ήδη εμφανής σε αρκετά πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία και την Ιταλία, ενώ έχει διατεθεί επίσης σε χώρες όπως η Φινλανδία, το Βέλγιο, η Δανία, η Ολλανδία και η Σουηδία, με το δίκτυο διάθεσης να ξεπερνά τα 1.000 πρατήρια.
Όσον αφορά την τιμή του, το HVO100 (πληροί ήδη το πρότυπο DIN EN 15940) είναι ελαφρώς ακριβότερο από το παραδοσιακό ντίζελ.