Το νέο Audi A6 Sedan σημειώνει ρεκόρ αεροδυναμικής στην ιστορία της εταιρείας

Η νέα Audi A6 Sedan φέρνει φρέσκο αέρα στην κατηγορία των πολυτελών business αυτοκινήτων με τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή της ιστορίας της εταιρείας για μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μόλις 0,23. Αυτό το νούμερο δεν είναι τυχαίο – μιλάει για ώρες δουλειάς σε αεροδυναμική και σχεδίαση που κάνουν το αυτοκίνητο πιο αποδοτικό και άνετο. Η Audi βάζει το δικό της στίγμα εδώ, συνδυάζοντας ομορφιά και τεχνολογία χωρίς υπερβολές.

Στο εργοστάσιο του Neckarsulm, όπου φτιάχνονται τα μεγάλα ονόματα της μάρκας, το A6 Sedan βγαίνει έτοιμο να κλέψει την παράσταση. Οι μηχανικοί δούλεψαν σκληρά για να πετύχουν αυτή την ισορροπία, και τα αποτελέσματα φαίνονται από την πρώτη ματιά.

Σχεδίαση που κόβει την ανάσα: αεροδυναμική σε κάθε λεπτομέρεια

«Η αεροδυναμική ποιότητα ενός αυτοκινήτου καθορίζεται πρωτίστως από τη βασική του μορφή», εξηγεί ο Sebastian Weiper, υπεύθυνος αεροδυναμικής ανάπτυξης. «Το νέο A6 Sedan επωφελείται από το χαμηλό του ύψος και τη μακριά οροφή, που του προσδίδουν καθαρό πλεονέκτημα στη ροή του αέρα. Πέρα από τη βασική μορφή, αναπτύξαμε πλήθος λεπτομερειών ώστε να πετύχουμε τον εξαιρετικό συντελεστή 0,23».

Ο Francesco d’Amore, σχεδιαστής του εξωτερικού, προσθέτει με ενθουσιασμό: «Το αμάξωμα του νέου A6 χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και λειτουργικότητα. Η μινιμαλιστική του σχεδίαση συνδυάζει κομψότητα και δυναμισμό, ενώ το τόξο που σχηματίζεται από τη γραμμή των παραθύρων έως τη σταθερή πίσω κολόνα αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο της Audi και οπτική απόδοση της αεροδυναμικής της καθαρότητας».

Μπροστά, ο μεγάλος Singleframe χαμηλά δίνει ώθηση στην ροή του αέρα, ενώ ο ενσωματωμένος αεραγωγός-spoiler στον προφυλακτήρα μειώνει την άντωση και κρατάει τη συμπεριφορά σταθερή.

Τα Air Curtains στα πλαϊνά ανοίγματα δουλεύουν έξυπνα γύρω από τους τροχούς, περιορίζοντας τις αναταράξεις μαζί με τα πλευρικά πάνελ. Οι μηχανικοί άλλαξαν ριζικά τη μορφή τους για να ταιριάζουν απόλυτα στο εμπρός μέρος. Έτσι, η πρόσοψη βγαίνει δυναμική, καθαρή και συνεπής.

Όλα αυτά βγήκαν από κοινή δουλειά σχεδιαστών και αεροδυναμιστών, από υπολογισμούς σε υπολογιστές μέχρι δοκιμές σε αεροσήραγγο. Η ακρίβεια εδώ είναι το κλειδί για να μην θυσιάζεται η εμφάνιση υπέρ της λειτουργίας.

Πίσω μέρος και άνεση: από τον αέρα στη σιωπή

Πίσω, η επιμήκη γραμμή και η ζώνη φωτισμού σε όλο το πλάτος δίνουν προοδευτικό ύφος στο A6. Η ελαφρά ανοδική καμπύλη της ουράς και η ακμή στο καπάκι αποσκευών φροντίζουν για καλό αποκόλλημα του αέρα, μειώνοντας δίνες.

Ο μεγάλος διαχύτης χαμηλά συμμαχεί με αυτό για να περιορίσει το πεδίο ανατάραξης και να ισορροπήσει την άντωση. Σε υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο μένει σταθερό, δίνοντας σιγουριά στον οδηγό.

Κρυφές βελτιώσεις κάνουν τη διαφορά: δύο ρυθμιζόμενοι αεραγωγοί ψύξης πίσω από το Singleframe κατευθύνουν τον αέρα στον κινητήρα, και η νέα στεγανοποίηση μειώνει απώλειες ροής κατά 70%. Το κάτω μέρος γεμίζει με επενδύσεις και spoilers τροχών για ομαλή ροή.

Με το προαιρετικό πνευματικό σύστημα ανάρτησης, το ύψος πέφτει 20 mm σε κανονικές λειτουργίες, και άλλα 10 mm στο dynamic mode. Σε γρήγορες ταχύτητες, κατεβαίνει αυτόματα για λιγότερη οπισθέλκουσα.

Η αεροακουστική πήγε μπροστά παράλληλα, βελτιώνοντας την ηχομόνωση κατά 30% με καλύτερες στεγανοποιήσεις, παχύτερα κρύσταλλα και αρθρώσεις. Η προαιρετική ακουστική υάλωση φτάνει τώρα και πίσω, ενώ ειδική στεγανοποίηση στο καπάκι αποσκευών κόβει τον θόρυβο.

Ελαστικά από 19 ίντσες και πάνω έχουν ηχοαπορροφητικούς δακτυλίους μέσα τους για λιγότερες δονήσεις. Νέα στηρίγματα κινητήρα και κιβωτίου, μαζί με την οδόντωση του S tronic, κάνουν την λειτουργία πιο ήσυχη.

Στο τέλος, το A6 Sedan παράγεται στο Neckarsulm, βάση για τα business μοντέλα της Audi. Οι τιμές ξεκινούν από 74.980€ για το Advanced TDI Hybrid S tronic 204 hp με CO2 132 g/km, φτάνοντας τα 87.980€ για το S line e-hybrid quattro 367 hp και CO2 51 g/km.

Προαιρετικά, βάλε ηλεκτρική πανοραμική οροφή, ήχο Bang & Olufsen 3D Premium ή πακέτο ποιότητας αέρα με ιονιστή για extra άνεση.

δειτε ακομα

δειτε ακομα