Η Yangwang, η premium εταιρεία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας BYD, κατοχύρωσε πρόσφατα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μια νέα έκδοση του ηλεκτρικού της μοντέλου U9, που υπόσχεται ιπποδύναμη άνω των 3.000 ίππων. Αλλά είναι αυτό εφικτό;
Η επαναστατική ισχύς της Yangwang U9 και οι αμφιβολίες… του Mate Rimac
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, μέσω της premium θυγατρικής της Yangwang, βρίσκεται στο επίκεντρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το τελευταίο της τεχνολογικό επίτευγμα, το οποίο έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις, είναι η κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για μια νέα έκδοση του ηλεκτρικού supercar Yangwang U9, η οποία φημολογείται ότι θα ξεπερνά τους 3.000 ίππους! Αυτό το εντυπωσιακό νούμερο, προερχόμενο από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έχει ήδη κάνει τον Mate Rimac, τον επικεφαλής της Bugatti και δημιουργό του hypercar Rimac Nevera, να εκφράσει τις έντονες αμφιβολίες του για την πρακτική εφαρμογή μιας τέτοιας ισχύος στον δρόμο.
Γιατί ο Mate Rimac αμφισβητεί την ισχύ των 3.000 ίππων;
Ο Mate Rimac, γνωστός για την πρωτοποριακή δουλειά του στα ηλεκτρικά hypercars, υποστηρίζει ότι, παρόλο που οι ηλεκτροκινητήρες του Yangwang U9 είναι θεωρητικά ικανοί να παράγουν την ανακοινωθείσα ισχύ, η μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP) των 80 kWh δεν θα μπορούσε να τους τροφοδοτήσει με την απαραίτητη ενέργεια ούτε για ένα δευτερόλεπτο υπό πλήρες φορτίο. Αυτό οφείλεται στους περιορισμούς στη δυνατότητα αποφόρτισης των μπαταριών LFP, οι οποίες, αν και προσφέρουν καλή διάρκεια ζωής και ασφάλεια, υπολείπονται σε ικανότητα παροχής υψηλής στιγμιαίας ισχύος συγκριτικά με άλλες τεχνολογίες μπαταριών.
Ο Rimac τονίζει πως πολλά κινεζικά μοντέλα χρησιμοποιούν μπαταρίες τεχνολογίας LFP, ωστόσο καμία από αυτές δεν έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίξει τέσσερις κινητήρες των 755 ίππων ο καθένας υπό πλήρη ισχύ. Επιπρόσθετα, εκφράζει ανησυχίες σχετικά με την αντοχή των ελαστικών, καθώς πιστεύει ότι δεν θα ήταν σε θέση να ανταποκριθούν σε τόσο μεγάλη ισχύ και ροπή, οδηγώντας σε απώλεια πρόσφυσης και αστάθεια.

Η αλήθεια πίσω από τα ρεκόρ της Yangwang U9
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το Yangwang U9 έχει ήδη καταφέρει εντυπωσιακά επιτεύγματα. Το περασμένο φθινόπωρο, κατέγραψε ταχύτητα 391,94 χλμ./ώρα στην πίστα Papenburg. Ωστόσο, αυτή η επίδοση επιτεύχθηκε με ένα τροποποιημένο μοντέλο. Το συγκεκριμένο όχημα διέθετε βελτιωμένη αεροδυναμική, ελαφρύτερες ζάντες και διαφορετικές ρυθμίσεις στο λογισμικό του, στοιχεία που δεν ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό του μοντέλου παραγωγής. Αυτό υποδηλώνει ότι, για να φτάσει ένα όχημα σε τέτοιες ακραίες επιδόσεις, απαιτούνται ειδικές τροποποιήσεις πέρα από την απλή εγκατάσταση ισχυρών κινητήρων.
Το παράδειγμα του Rimac Nevera και οι περιορισμοί της ισχύος
Ο ίδιος ο Mate Rimac αναφέρει ότι ακόμα και το Nevera R, το οποίο είναι ήδη ένα από τα πιο ισχυρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο, θα μπορούσε ενδεχομένως να ξεπεράσει τους 2.107 ίππους. Ωστόσο, αυτό θα προϋπέθετε την ενίσχυση όλων των εξαρτημάτων, από το σύστημα μετάδοσης κίνησης μέχρι τα φρένα και, κυρίως, τα ελαστικά. Ο Rimac επισημαίνει ότι, ακόμα και χωρίς βελτιώσεις στην ισχύ, τα ελαστικά αποτελούν εμπόδιο για την απρόσκοπτη μεταφορά της δύναμης στον δρόμο, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες, περιορίζοντας την επιτάχυνση ακόμα και κάτω από τα 160 χλμ./ώρα.
Το μέλλον των ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων
Η συζήτηση γύρω από την Yangwang U9 αναδεικνύει την πολυπλοκότητα και τις προκλήσεις στην ανάπτυξη ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων με ακραία ισχύ. Ενώ η θεωρητική δυνατότητα παραγωγής μεγάλων ιπποδυνάμεων από ηλεκτροκινητήρες είναι δεδομένη, η πρακτική εφαρμογή τους εξαρτάται από την εξέλιξη των τεχνολογιών μπαταριών, των συστημάτων διαχείρισης ενέργειας, καθώς και των υλικών για τα ελαστικά και τα δομικά στοιχεία του οχήματος. Η ισορροπία μεταξύ θεωρητικής ισχύος και πρακτικής απόδοσης παραμένει το κλειδί για την επιτυχία στον χώρο των ακραίων ηλεκτρικών οχημάτων.