Ένα φουτουριστικό ηλεκτρικό λεωφορείο από την Toyota, το e-Palette, κατακτά την ιαπωνική αγορά, συνδυάζοντας την καινοτομία με μια ενδιαφέρουσα τιμολογιακή πολιτική.
Η τιμή και η κρατική επιδότηση του Toyota e-Palette στην Ιαπωνία
Παρά την προηγμένη του εμφάνιση, το εντυπωσιακό Toyota e-Palette έχει ήδη αρχίσει τις πωλήσεις στην Ιαπωνία. Η τιμή του ανέρχεται περίπου στις 167.000 ευρώ, ποσό που φαντάζει υψηλό. Ωστόσο, χάρη σε μια γενναιόδωρη κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, η οποία φτάνει τις 91.000 ευρώ, το τελικό κόστος για τον αγοραστή μειώνεται σημαντικά στις 76.000 ευρώ. Αυτή η επιδότηση καθιστά το ηλεκτρικό λεωφορείο πιο προσιτό για επιχειρήσεις και οργανισμούς που επιθυμούν να επενδύσουν στην καθαρή κινητικότητα.

Χωρητικότητα και εξωτερικά χαρακτηριστικά
Το e-Palette είναι σχεδιασμένο για να μεταφέρει έως και 17 άτομα. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρει μία κεντρική θέση για τον οδηγό, τέσσερις θέσεις για καθήμενους επιβάτες και χώρο για επιπλέον δώδεκα όρθιους επιβάτες. Εξωτερικά, το microbus ξεχωρίζει για το τετράγωνο σχήμα του, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα και φυσικά το ευδιάκριτο λογότυπο της Toyota, τόσο εμπρός όσο και πίσω.
Διαστάσεις και προσβασιμότητα
Οι διαστάσεις του Toyota e-Palette είναι ιδιαιτέρως πρακτικές για αστικές μετακινήσεις. Το μήκος του φτάνει τα 4,95 μέτρα, το πλάτος τα 2,08 μέτρα και το ύψος τα 2,65 μέτρα. Για την άνετη επιβίβαση και αποβίβαση, διαθέτει δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες στην αριστερή πλευρά, με γενναιόδωρες διαστάσεις (πλάτος 1,28 μέτρα και ύψος 1,90 μέτρα). Το δάπεδο είναι διαμορφωμένο σε χαμηλό επίπεδο για εύκολη πρόσβαση, ενώ περιλαμβάνεται και ηλεκτρική ράμπα, διευκολύνοντας την επιβίβαση ατόμων με αναπηρικό αμαξίδιο, τονίζοντας την προσβασιμότητα και την κοινωνική ευθύνη του οχήματος.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και αυτονομία
Το αυτόνομο e-Palette, με επίπεδο αυτονομίας 2, έχει βάρος 2.950 κιλά. Εξοπλίζεται με μια ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 72,82 kWh, προσφέροντας αυτονομία περίπου 250 χιλιομέτρων. Η φόρτιση στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε μόλις 40 λεπτά, χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 90 kW. Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 204 ίππους και 266 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, ιδανική για αστικές διαδρομές.
Αυτόνομη οδήγηση και ο ανταγωνισμός
Η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς, και η Toyota με το e-Palette αποτελεί έναν πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, δεν είναι η μόνη εταιρεία που επενδύει σε τέτοια μέσα μεταφοράς. Η Renault συνεργάζεται στενά με την ανερχόμενη κινεζική WeRide για την ανάπτυξη παρόμοιων λύσεων. Αντίστοιχα, η Volkswagen έχει εισέλθει δυναμικά στην αγορά με το project Moia, ενώ και η Tesla έχει ανακοινώσει το δικό της φιλόδοξο σχέδιο, το Robovan. Όπως φαίνεται, το μέλλον των αστικών μεταφορών θα είναι όλο και πιο αυτόνομο και ηλεκτρικό, με πληθώρα επιλογών για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.