Τζιτζικώστας: Ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και προκλήσεις της πράσινης μετάβασης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαράσσει νέα πορεία για την αυτοκινητοβιομηχανία και τον τουρισμό, με έμφαση στη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα.

Στρατηγική της ΕΕ για την Αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, παρουσίασε τη νέα προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Στο πλαίσιο του Φόρουμ των Δελφών στις Βρυξέλλες, ανακοίνωσε την έναρξη του Στρατηγικού Διαλόγου για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας, μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ξεκίνησε στις 30 Ιανουαρίου.

Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε τη ζωτική σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, αναφέροντας ότι «Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός επενδυτής σε έρευνα και ανάπτυξη στην Ευρώπη». Επίσης, πρόσθεσε: «Αυτή η βιομηχανία αντιπροσωπεύει 30 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και περίπου το 7% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ. Δεν θα αφήσουμε τον τομέα να καταρρεύσει». Ανακοίνωσε επίσης ένα Ευρωπαϊκό Σχέδιο Δράσης για τη Βιομηχανία, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025.

Η στρατηγική αυτή στοχεύει στην προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, και τη διασφάλιση ποιοτικών θέσεων εργασίας στον τομέα. Η ηλεκτροκίνηση, η αυτοματοποίηση, και η συνδεσιμότητα αναγνωρίζονται ως βασικοί οδηγοί για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Βιώσιμες Μεταφορές και Τουρισμός: Η Στρατηγική της ΕΕ

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε επίσης στη νέα στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό για την περίοδο 2024-2029. «Οι πολίτες περιμένουν από εμάς να διασφαλίσουμε την προσιτότητα των Μέσων Μεταφοράς», τόνισε.

Σύμφωνα με τον Επίτροπο, το 2025 θα είναι ένα κρίσιμο έτος για τους δύο τομείς, με έμφαση στην προώθηση του βιώσιμου τουρισμού και την αναβάθμιση των υποδομών μεταφορών.

Σχολιάζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε τη σημασία μιας συντονισμένης στρατηγικής εν μέσω παγκόσμιου ανταγωνισμού και κλιματικής αλλαγής. «Η προτεραιότητά μας είναι η ενίσχυση της ευημερίας και η ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας για τη διασφάλιση της ποιότητας ζωής στα κράτη μέλη», δήλωσε.

Τουρισμός: Πυλώνας της Ευρωπαϊκής Οικονομίας

Ο τουρισμός αναγνωρίζεται ως «ο πυρήνας της ευρωπαϊκής οικονομίας και του πολιτισμού μας». Ο κ. Τζιτζικώστας παρουσίασε την πρώτη ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό, με έμφαση στη βελτίωση της προσβασιμότητας και την προώθηση του σιδηροδρόμου ως βασικού μέσου μεταφοράς. Η ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου (Trans-European Transport Network,  TEN-T) αποτελεί προτεραιότητα, με στόχο τη σύνδεση των μεγάλων πόλεων της Ευρώπης μέσω σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας.

Ως παράδειγμα, αναφέρθηκε στη διαδρομή Αμβούργο – Κοπεγχάγη, όπου σχεδιάζεται η μείωση του χρόνου ταξιδιού από 4 ώρες και 20 λεπτά σε δυόμιση ώρες. Επίσης, σημείωσε ότι οι πολίτες είναι έτοιμοι να επιλέξουν τον σιδηρόδρομο εφόσον αυτός είναι προσιτός και αξιόπιστος.

Η στρατηγική για τον τουρισμό επικεντρώνεται επίσης στην προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο οικοτουρισμός, και ο πολιτιστικός τουρισμός, με στόχο τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης στις περιφέρειες.

δειτε ακομα

δειτε ακομα