Το πέρασμα του χρόνου δεν έχει φέρει ακόμα το τόσο πολυαναμενόμενο μικρό Tesla στο προσκήνιο. Παρά τις μεγάλες προσδοκίες, είναι δυνατόν να είναι επιτυχές, ακόμα κι αν το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα έχει αρχίσει να μειώνεται;
Η Tesla έχει δηλώσει ότι το αναμενόμενο entry-level ηλεκτρικό της μοντέλο βρίσκεται ακόμα σε φάση ανάπτυξης. Αυτό σημαίνει ότι η κυκλοφορία του μπορεί να καθυστερήσει για μερικά χρόνια, αλλά κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου θα δούμε πολλές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου, ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αν, για παράδειγμα, η μείωση του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχιστεί, μπορεί ένα μικρό crossover τύπου hatchback, ακόμα και με το όνομα της Tesla και τιμή γύρω στα 25.000 ευρώ, να καταφέρει να επιτύχει εμπορικά;
Η ιδέα ενός πιο προσιτού Tesla υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό. Οι πληροφορίες γύρω από αυτό είναι αντιφατικές: από υπεραισιόδοξεςαπαισιόδοξες που ισχυρίζονται ότι η Tesla έχει χάσει τη «μαγεία» της ηλεκτροκίνησης.
Ποιο είναι το αληθινό σενάριο; Πέρυσι τον Απρίλιο, η Tesla διέψευσε φήμες που αναφέρονταν σε ακύρωση του entry-level ηλεκτρικού της αυτοκινήτου. Ο Elon Musk χαρακτήρισε αυτές τις αναφορές ως «ψευδείς».
Λίγο αργότερα, ο επικεφαλής σχεδιασμού Franz von Holzhausen προτρέποντας τους φίλους της εταιρείας να “παραμείνουν συνδεδεμένοι”, άφησε υπονοούμενα σχετικά με ένα νέο μοντέλο που προετοιμάζεται. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η Tesla έχει ακόμα κάτι καλό στα σκαριά, αν και μεγάλο μέρος της προσοχής της έχει στραφεί στο ρομποτάξι, το οποίο αναμένεται να είναι επαναστατικό.
Επί του παρόντος, το περιβόητο Tesla Model 2 δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα σχετικά με την ημερομηνία κυκλοφορίας του, και οι λεπτομέρειες σχεδίασής του παραμένουν μυστικές. Οι διαθέσιμες απεικονίσεις του προέρχονται από αναλυτές και άλλους σχεδιαστές που προσπαθούν να φανταστούν το μέλλον του μοντέλου, που συχνά εμφανίζεται με χαρακτηριστικά hatchback και crossover.
Το μοντέλο αυτό θα τοποθετηθεί κάτω από το Model 3 και το Model Y σε θέματα κόστους, και ανάλογα με την εξέλιξη της αγοράς, είναι πιθανό να ανταγωνίζεται άλλα ηλεκτρικά hatchbacks όπως το Volkswagen ID.3 και το MG4, καθώς και αντίστοιχα crossover όπως το Renault Megane E-Tech και το νέο Nissan Leaf.
Είναι αλήθεια ότι ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 25.000 ευρώ θα μπορούσε να δώσει στην Tesla τη ώθηση που χρειάζεται για τις πωλήσεις της, όμως ο κόσμος της ηλεκτροκίνησης είναι πιο πολύπλοκος από όσο φαίνεται. Η ανάπτυξη ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε παραγωγή και καινοτομία, και η Tesla οφείλει να εξασφαλίσει ότι υπάρχει αρκετή ζήτηση για να καλύψει αυτά τα έξοδα.
Επιπλέον, τα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα έχει κοστίσει λιγότερο σε κέρδη σε σύγκριση με τα πιο premium EV, λόγω των περιορισμένων περιθωρίων κέρδους. Εξετάζοντας τις εκτενείς φάσεις ανάπτυξης και δοκιμών – όπως αυτή του Cybertruck – είναι προφανές ότι αυτή η πρωτοβουλία πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά και να ισορροπήσει μεταξύ κόστους και κερδών.
Παρά την θετική εικόνα στην Αμερική, η πρόσφατη πτώση στις πωλήσεις των Model 3 και Model Y, σε συνδυασμό με τη μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, υποδεικνύουν ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Για να φτάσει η Tesla το φιλόδοξο στόχο της πώλησης 20 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ετησίως μέχρι το 2030, όπως έχει δηλώσει ο Musk, η εταιρεία θα χρειαστεί όχι μόνο εξαιρετικά προϊόντα σε προσιτές τιμές, αλλά και ευνοϊκές συνθήκες αποδοχής των EV παγκοσμίως. Ωστόσο, το δεύτερο είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί.