Από το 2035, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προγραμματίσει να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που εξετάζει σοβαρά την απαγόρευση κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων στους δρόμους της.
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ήδη εφαρμόζονται περιορισμοί στην κυκλοφορία αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Σε συγκεκριμένες περιοχές του αστικού ιστού, όπως στη ζώνη του Δακτυλίου στην Αθήνα, η ελεύθερη πρόσβαση αυτών των οχημάτων περιορίζεται τουλάχιστον για κάποιες ημέρες της εβδομάδας.
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει συμφωνηθεί η πλήρης απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα τεθεί σε ισχύ το 2035.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη προετοιμάζονται για αλλαγές, καθώς από 1η Ιανουαρίου 2025, θα πρέπει να μειώσουν τον μέσο όρο εκπομπών CO2 των νέων μοντέλων τους στα 94 γρ./χλμ., από 116 γρ./χλμ. που ίσχυε έως τώρα.
Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο κάνει την έκπληξη, καθώς είναι η πρώτη χώρα που εξετάζει την απαγόρευση κυκλοφορίας θερμικών αυτοκινήτων. Το κυβερνών Εργατικό Κόμμα προγραμματίζει να προτείνει να ισχύσει αυτή η απαγόρευση το 2048, παρατείνοντας έτσι τη χρήση και πώλησή τους πέρα από το 2035.
Πριν από τις εκλογές του 2024, το Εργατικό Κόμμα είχε υποσχεθεί να επιταχύνει την απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων, ξεκινώντας από το 2030. Ωστόσο, αυτή η ανακοίνωση φαίνεται να δείχνει μια αλλαγή στρατηγικής για το κυβερνών κόμμα.
Αν τελικά εφαρμοστεί αυτό το μέτρο, οι κατασκευαστές θα μπορούν να πωλούν οχήματα με θερμικούς κινητήρες για περισσότερα χρόνια, παρέχοντας παράλληλα χρόνο για μια πιο ήπια μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Από την άλλη, για τους πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου, αυτή η απόφαση επηρεάζει σημαντικά τη δυνατότητα τους να κυκλοφορούν με θερμικά αυτοκίνητα, καθώς μετά το 2048 δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν στους δρόμους της χώρας, γεγονός που ίσως οδηγήσει σε μια πρόωρη μείωση της ζήτησης τους.