Τέλος εποχής για τα φθηνά αυτοκίνητα; Αλλάζουν όλα στην Ελλάδα

Ζούμε σε μια εποχή όπου οι αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων έχουν επιταχυνθεί δραματικά, φαινόμενο που συνδέεται άμεσα με τον πληθωρισμό και άλλους παράγοντες. Ας δούμε τι συμβαίνει στην αγορά αυτοκινήτου.

Η Εποχή των Αυτοκινήτων Χαμηλού Κόστους Τελειώνει

Η αντικατάσταση πολλών φθηνών βασικών εκδόσεων από ακριβότερες εκδόσεις σηματοδοτεί το τέλος των αυτοκινήτων χαμηλού κόστους. Η ηλεκτροκίνηση των μοντέλων και η εισαγωγή των νέων προτύπων ασφαλείας GSR 2 έχουν αυξήσει το κόστος παραγωγής, επηρεάζοντας σοβαρά τα αυτοκίνητα με χαμηλές τιμές πώλησης. Επιπλέον, ο πληθωρισμός έχει “εξαφανίσει” τις τελευταίες εκπτώσεις.

Η μέση σταθμισμένη τιμή των νέων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 3% πέρυσι, γεγονός που προκάλεσε ανησυχία στους διεθνείς αναλυτές. Παρά την κυκλοφορία πιο προσιτών μοντέλων στην Ευρώπη, οι τιμές παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Αυξήσεις τιμών στα αυτοκίνητα

Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης από τη δεκαετία του ’80 θα κόστιζε σήμερα περίπου 10.000 ευρώ, ενώ η σημερινή σύγχρονη έκδοσή του μπορεί να φτάσει και τα 30.000 ευρώ.

Η συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών των μοντέλων έχει οδηγήσει σε πτώση στην αγορά νέων οχημάτων, με τις προοπτικές για το επόμενο έτος να υποδηλώνουν περαιτέρω συρρίκνωση.

Πτώση στην αγορά αυτοκινήτου

Το Χαμηλό Κόστος Δεν Είναι Πλέον Δημοφιλές

Παρά το δύσκολο οικονομικό πλαίσιο, το ενδιαφέρον για το “χαμηλό κόστος” φαίνεται να εξασθενεί. Οι καταναλωτές στρέφονται στην αγορά ακριβότερων μοντέλων.

Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο που το 2008 κόστιζε 7.800 ευρώ σήμερα κοστίζει πάνω από 15.000 ευρώ, ενώ τα φθηνά SUV που ξεκινούσαν από 10.000 ευρώ κοστίζουν πλέον πάνω από 20.000 ευρώ.

Οι κανονιστικές αλλαγές, όπως η εισαγωγή των προτύπων GSR2 και τα νέα πρότυπα κατά της ρύπανσης, έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να επανεξετάσουν τον εξοπλισμό και τους κινητήρες των μοντέλων βασικού επιπέδου.

Αυτοκίνητα από την Κίνα

Σοβαροί Ανταγωνιστές στην Αγορά Αυτοκινήτου

Οι φθηνές μάρκες της προηγούμενης δεκαετίας εξακολουθούν να είναι οι πιο προσιτές, αλλά έχουν αποκτήσει σοβαρούς ανταγωνιστές από την Κίνα και άλλες χώρες.

Η εξαφάνιση των εκδόσεων χαμηλού κόστους συμπίπτει με την εξαφάνιση των αυτοκινήτων πόλης, λόγω χαμηλής κερδοφορίας για τους κατασκευαστές. Οι ειδικές φθηνές εκδόσεις (“κράχτες”) δεν είναι πλέον αποτελεσματικές, καθώς οι πελάτες δεν επισκέπτονται τους εκθεσιακούς χώρους.

Συνοψίζοντας, η αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων είναι ένα σύνθετο φαινόμενο που επηρεάζεται από τον πληθωρισμό, τις κανονιστικές αλλαγές και τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

δειτε ακομα

δειτε ακομα