Η συνεργασία μεταξύ της γερμανικής VW και της αμερικανικής Rivian συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εστιάζοντας στη σύγχρονη αρχιτεκτονική και λογισμικό τους.
Πέρυσι το καλοκαίρι, η Volkswagen ανακοίνωσε επίσημα την επένδυση ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (4,6 δισ. ευρώ) στη Rivian, με στόχο τη δημιουργία ενός κοινά αναπτυγμένου λογισμικού και ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής που θα αξιοποιηθεί από τον όμιλο VW, περιλαμβάνοντας τις μάρκες Volkswagen, Audi, Porsche και Scout Motors για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα.
Οι εξελίξεις είναι συνεχείς και τώρα η Volkswagen προχώρησε σε αύξηση της επένδυσης της στη Rivian, φτάνοντας τα 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια, επιταχύνοντας τις διαδικασίες ανάπτυξης. Η πρώτη εφαρμογή της νέας τεχνολογίας είναι προγραμματισμένη για το 2027, με τη Rivian να έχει πρωτοκαθεδρία στην ενσωμάτωσή της – στοχεύει στην παρουσίαση του νέου μοντέλου R2 το 2026.
Η Volkswagen έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις με τον τομέα λογισμικού της, Cariad, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις στην παραγωγή οχημάτων όπως η νέα Porsche Macan Electric. Στοχεύει, επομένως, να επιταχύνει την ανάπτυξη στηριζόμενη στην τεχνολογία της Rivian.
Η συνεργασία ήδη προχωρά δυναμικά, με αναφορές ότι η Rivian κατάφερε να προσαρμόσει το λογισμικό της σε ένα όχημα της Volkswagen μέσα σε μόλις 12 εβδομάδες.
Η σύμπραξη θα έχει έδρα το Palo Alto της Καλιφόρνιας, με σχέδια για τρεις επιπλέον εγκαταστάσεις στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Η αναπτυξιακή ομάδα θα περιλαμβάνει μηχανικούς και προγραμματιστές από τις δύο εταιρείες, με σκοπό τη συνδυασμένη εκμετάλλευση της εμπειρίας του Ομίλου VW στην αρχιτεκτονική οχημάτων και της Rivian στη λογιστική τεχνολογία.
Ο CEO της VW, Arno Antlitz, τόνισε μέσω της πλατφόρμας LinkedIn ότι η συνεργασία αυτή θα φέρει μαζί τις μεγάλες δυνατότητες παραγωγής και τεχνογνωσίας της VW με την προηγμένη τεχνολογία της Rivian, δημιουργώντας έτσι μια βέλτιστη συνεργασία.
Αυτή η επένδυση απηχεί την απόφαση της Volkswagen να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, σε μία περίοδο που η εταιρεία αντιμετωπίζει προκλήσεις στην Ευρώπη, όπως το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων και ανάγκες εξοικονόμησης πόρων.