Συνάντηση von der Leyen με αυτοκινητοβιομηχανίες: Όλες οι λεπτομέρειες για την ατζέντα και την ημερομηνία

Αντιμέτωποι με τις νέες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Ευρώπη ετοιμάζεται για σοβαρές συζητήσεις και δράσεις.

Συνάντηση Κορυφής για το Μέλλον της Αυτοκινητοβιομηχανίας

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, έχει δρομολογήσει μια κρίσιμη συνάντηση με τους ηγέτες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στις 30 Ιανουαρίου 2025. Στο επίκεντρο θα βρεθούν τα νέα όρια εκπομπών CO2, που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025, και οι επιπτώσεις τους στην βιωσιμότητα του κλάδου. Σκοπός είναι η εξεύρεση βιώσιμων λύσεων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που θέτει η κλιματική αλλαγή.

Στρατηγικός Διάλογος για την Ανταγωνιστικότητα

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολογεί έναν στρατηγικό διάλογο με την αυτοκινητοβιομηχανία, εστιάζοντας στην ψηφιοποίηση, την βιωσιμότητα και την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα. Θα αναλυθούν οι επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην αυτοκινητοβιομηχανία και πως μπορεί να ενισχυθεί η καινοτομία.

Στη συνάντηση θα συμμετάσχουν κατασκευαστές, προμηθευτές, κοινωνικοί εταίροι, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς. Οι συζητήσεις θα επικεντρωθούν στην καινοτομία, την ηλεκτροκίνηση και την προστασία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας από τον διεθνή ανταγωνισμό, ειδικά από την Κίνα. Θα εξεταστούν διεξοδικά οι εμπορικές σχέσεις για να διασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού, καθώς και η ρυθμιστική βελτιστοποίηση μέσω της απλοποίησης διαδικασιών και της στήριξης των επιχειρήσεων.

Σχέδιο Δράσης υπό την καθοδήγηση του Απόστολου Τζιτζικώστα

Ο Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας έχει αναλάβει την ευθύνη να καταρτίσει ένα σχέδιο δράσης. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα δημιουργηθούν ομάδες εργασίας για την ανάπτυξη λεπτομερών προτάσεων και θα πραγματοποιηθούν διαβουλεύσεις με εκπροσώπους από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας του αυτοκινήτου.

Το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της διαδικασίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί πάνω από 13 εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη και συνεισφέρει περίπου το 7% του ΑΕΠ της ηπείρου. Όμως, η ηλεκτροκίνηση και ο κινεζικός ανταγωνισμός έχουν δημιουργήσει αναταράξεις στον κλάδο.

Η εστίαση παραμένει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, διασφαλίζοντας παράλληλα τη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία των θέσεων εργασίας. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού.

δειτε ακομα

δειτε ακομα