Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαιώνει ότι οι συρμοί θα αρχίσουν τα δρομολόγια τους στις 30 Νοεμβρίου.
«Έχω ήδη προσκαλέσει όλους τους συναδέλφους μου υπουργούς Μεταφορών της ΕΕ να παραβρεθούν στις 30 Νοεμβρίου για τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης. Δεν έχουν υπάρξει αλλαγές και προχωρούμε στην παράδοση αυτού του σημαντικού έργου στους πολίτες», δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κατά τη διάρκεια του Southeast Europe Connectivity Forum II, που έλαβε χώρα πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη.
Αναφερόμενος στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι σύντομα θα παρουσιαστεί η νέα συγκοινωνιακή μελέτη, υπογραμμίζοντας τη σημασία της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά, που προχωρά σύμφωνα με το πρόγραμμα. Σημείωσε μάλιστα ότι τα τελευταία 15 μήνες που βρίσκεται στο υπουργείο, όλες οι δεσμεύσεις πραγματοποιούνται, περιλαμβάνοντας και την κατασκευή του FlyOver.

Ο κ. Σταϊκούρας χαρακτήρισε το έργο αυτό εμβληματικό, καθώς αυτή τη στιγμή απασχολούνται περίπου 300 εργαζόμενοι με 70 οχήματα. Παρόλο που οι καθημερινές συνθήκες είναι δύσκολες για τους Θεσσαλονικείς, έχουμε πετύχει σημαντική πρόοδο, αλλά χρειάζεται να συνεχίσουμε με αυξημένη ταχύτητα.
Απαντώντας σε ερωτήσεις του Φώτη Φωτεινού, δημοσιογράφου του Metaforespress.gr, ο υπουργός αναφέρθηκε στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα που εξελίσσονται με σκοπό τη διασύνδεση της Ελλάδας με τις γειτονικές χώρες.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, το υπουργείο και η κυβέρνηση δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη νέων έργων καθώς και στη συντήρηση των υφιστάμενων δικτύων. Ανάμεσα στα έργα προτεραιότητας είναι και η νέα γέφυρα Ελλάδας – Τουρκίας, όπου τόνισε ότι ήδη έχουν γίνει σημαντικά βήματα, με την ελπίδα ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2025.
Αναφέρθηκε επίσης στον περιφερειακό δρόμο της Αλεξανδρούπολης, ο οποίος θα συνδέει το λιμάνι της πόλης με την Εγνατία Οδό, εκτιμώντας ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα έχουμε ολοκληρώσει το μισό έργο και θα δρομολογηθεί η ολοκλήρωσή του την επόμενη χρονιά.

Επίσης, ανέφερε δύο έργα ΣΔΙΤ που είναι σε εξέλιξη, τον δρόμο Δράμας – Αμφίπολης και της Έδεσσας, σημειώνοντας ότι βρισκόμαστε στη β’ φάση των διαγωνισμών και σκοπεύουμε να τα αρχίσουμε το 2025, με ορίζοντα ολοκλήρωσης 3,5 μέχρι 4 χρόνια. Επισημαίνοντας τη σημασία της χρηματοδότησης, ανέφερε και τον δρόμο Ιωαννίνων – Κακαβιάς.
Σχετικά με τα σιδηροδρομικά έργα, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στη συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου, ενώ παράλληλα ξεκινούν και νέα έργα για ενίσχυση της διασύνδεσης της χώρας. Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι στα τέλη Νοεμβρίου θα συναντηθεί με τον υπουργό Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας στο Βελιγράδι, με τη συμμετοχή και των Σερβικών και Ουγγρικών αρχών, επισημαίνοντας την πρόθεση της ΕΕ για ανάπτυξη της διασύνδεσης στην περιοχή.
Αναφερόμενος σε έργα εντός της Ελλάδας για τον σιδηρόδρομο, σημείωσε ότι η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί και ανέρχεται σε 11,7 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών είναι και η λειτουργία της γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, η οποία θα ενεργοποιηθεί σύντομα, αν και χωρίς επιβάτες αρχικά.
Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε την επιθυμία της κυβέρνησης να δημιουργήσει τον νέο ΟΣΕ, με τη γενική διεύθυνση της ΕΡΓΟΣΕ, και αναμένεται ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός, ενώ θα προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τον νέο φορέα. Τόνισε πως δεν υπήρξε καμία αντίρρηση για τον σχεδιασμό του νέου ΟΣΕ κατά τους τελευταίους επτά μήνες και επιβεβαίωσε τη σημασία της λογοδοσίας σε αυτόν τον σχεδιασμό.
Αναφορικά με τον τομέα των σιδηροδρόμων, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι προγραμματίζεται η ανάπτυξη του προαστιακού στην δυτική Θεσσαλονίκη, μια περιοχή που παρουσιάζει έντονη πληθυσμιακή αύξηση και η ανάγκη του είναι επιτακτική.