Ανησυχίες για την ασφάλεια από Κινέζες εταιρείες στον τομέα των αυτοκινήτων.
Το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε προτάσεις για την απαγόρευση του κινεζικού λογισμικού και υλικού που χρησιμοποιείται σε συνδεδεμένα αυτοκίνητα, κίνηση που ουσιαστικά περιορίζει την είσοδο των κινεζικών οχημάτων στην αγορά των ΗΠΑ.
Ο συγκεκριμένος κανονισμός προκύπτει από τους φόβους της κυβέρνησης Biden ότι οι κινεζικές εταιρείες ενδέχεται να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τους Αμερικανούς οδηγούς και τις υποδομές, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια λόγω της πιθανότητας ξένων παραγόντων να μπορούν να επηρεάζουν τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα στους αμερικανικούς δρόμους.
Αυτή η κίνηση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής των ΗΠΑ για την καταπολέμηση των κινεζικών οχημάτων και εξαρτημάτων. Φέτος, οι δασμοί στις κινεζικές εισαγωγές έχουν αυξηθεί σημαντικά, συμπεριλαμβανομένων των 100% για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η ανησυχία των αξιωματούχων εστιάζεται στην τεχνολογία σύνδεσης και στην αυτόνομη οδήγηση, που μπορεί να επιτρέψει σε μη φιλικές δυνάμεις να «χειραγωγήσουν εξ αποστάσεως τα αυτοκίνητα στις αμερικανικές λεωφόρους».
Προς το παρόν, η χρήση κινεζικού λογισμικού σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ είναι ελάχιστη.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τους Financial Times, το νέο μέτρο ουσιαστικά θα απαγορεύσει την κυκλοφορία των κινεζικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, με τη δήλωση ότι: «Εκτιμάμε ότι η απαγόρευση θα καλύψει τα κινεζικά οχήματα στο μέλλον».
Επίσης, τον Φεβρουάριο, ο Biden διέταξε έρευνα για το αν τα συνδεδεμένα με το Διαδίκτυο κινεζικά αυτοκίνητα συνιστούν κίνδυνο για την ασφάλεια των Αμερικανών.
Η πραγματικότητα είναι ότι αυξάνονται οι κράδασμοι από τις πιθανές απειλές στο μέλλον, καθώς τα οχήματα γίνονται όλο και πιο συνδεδεμένα με κρίσιμες υποδομές, όπως σταθμούς φόρτισης και έξυπνους δρόμους.
Μάλιστα, αξιωματούχοι δήλωσαν ότι μια παρείσακτος θα μπορούσε να κλείσει ή να αναλάβει τον έλεγχο των οχημάτων, προκαλώντας ατυχήματα και κλείνοντας δρόμους.
Όπως ανέφερε ο σύμβουλος εθνικής ασφάλειας Jake Sullivan, «Έχουμε ήδη δει πολλαπλά στοιχεία για κακόβουλο λογισμικό από την Κίνα να στοχεύει στην κρίσιμη υποδομή μας, με σκοπό την καταστροφή και την δολιοφθορά».
Πρόσθεσε ότι με πολλές χιλιάδες οχήματα σε κυκλοφορία, η διάρκεια ζωής τους (10 έως 15 χρόνια) αυξάνει τον κίνδυνο για διακοπή λειτουργίας.
Προς το παρόν, οι μπαταρίες από κινεζικούς κατασκευαστές δεν περιλαμβάνονται στο απαγορευτικό, καθώς οι κανονισμοί εστιάζουν σε συστήματα συνδεσιμότητας. Ωστόσο, η σχέση των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών με κινεζικές εταιρείες παραμένει σημαντική.
Η κινεζική Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL), ο κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών παγκοσμίως, υπογράφηκε πρόσφατα για συνεργασία με την Ford για την παραγωγή σε ένα νέο εργοστάσιο στη Μιτσιγκάν ύψους 3,5 δισ. δολαρίων, καθώς η εταιρεία παρέχει επίσης άλλες μεγάλο παίκτες στη βιομηχανία αυτοκινήτων στην Αμερική.