Σημαντική αύξηση στην επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ με ευρωπαϊκή μπαταρία.

Η Γαλλία πρωτοπορεί στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας επιπλέον κίνητρα για «Made in Europe» ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Γαλλία ενισχύει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Επιπλέον μπόνους για ηλεκτρικά οχήματα ευρωπαϊκής κατασκευής

Η Γαλλική κυβέρνηση προχωρά σε ένα σημαντικό βήμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την στήριξη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, ανακοινώνοντας ένα επιπλέον μπόνους 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου που είναι εξοπλισμένο με ευρωπαϊκή μπαταρία. Αυτό το μέτρο, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2025, παρουσιάστηκε από τους υπουργούς Agnès Pannier-Runacher (Οικολογική Μετάβαση) και Marc Ferracci (Βιομηχανία και Ενέργεια), και αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας έναντι των ασιατικών κολοσσών, κυρίως του κινεζικού ανταγωνισμού, παράλληλα με την προώθηση της ενεργειακής μετάβασης.

Αυτό το νέο, εξαιρετικό μπόνους προστίθεται στο ήδη υπάρχον οικολογικό μπόνους, το οποίο έχει ενισχυθεί από την 1η Ιουλίου 2025. Με τον συνδυασμό των δύο προγραμμάτων επιδότησης, η συνολική οικονομική ενίσχυση για τους αγοραστές μπορεί να φτάσει τα 5.200 ευρώ για τα νοικοκυριά με χαμηλότερα εισοδήματα και τα 4.100 ευρώ για τους υπόλοιπους. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί ένα σημαντικό κίνητρο για τους κατοίκους της περιοχής του Παρισιού, ειδικά με την αύξηση των ζωνών χαμηλών εκπομπών (ZFE), να επιλέξουν την μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.

Για να είναι ένα όχημα επιλέξιμο για αυτό το ενισχυμένο κίνητρο, πρέπει να πληροί αυστηρά κριτήρια: πρέπει να έχει συναρμολογηθεί στην Ευρώπη, να φέρει ευρωπαϊκή μπαταρία, η τιμή του να μην υπερβαίνει τα 47.000 ευρώ και το βάρος του να είναι κάτω από 2,4 τόνους.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Η στρατηγική πίσω από την ενίσχυση του «Made in Europe»

Το μέτρο αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στις οικονομικές προκλήσεις, ειδικά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αντικατοπτρίζει την έκκληση του Mario Draghi να «εφαρμοστούν σαφή κριτήρια Made in Europe». Με αυτόν τον τρόπο, η Γαλλία στοχεύει να ενθαρρύνει την επαναπατρισμό της αλυσίδας αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων και να υποστηρίξει την απασχόληση στην ευρωπαϊκή βιομηχανία.

Ήδη, πολλά εργοστάσια παραγωγής μπαταριών έχουν δημιουργηθεί στη βόρεια Γαλλία, όπως αυτά της ACC, που προμηθεύει τις μάρκες της Stellantis, και της Envision, η οποία πρόκειται να παράγει μπαταρίες για τη Renault. Το νέο μπόνους αναμένεται να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προμηθεύονται τις μπαταρίες τους από αυτά τα ευρωπαϊκά εργοστάσια, αντί από ασιατικές πηγές, ενισχύοντας έτσι την τοπική παραγωγή και την οικονομία.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Πώς λειτουργεί το ολοκληρωμένο σύστημα βοήθειας;

Από την 1η Ιουλίου 2025, το οικολογικό μπόνους θα λειτουργεί υπό νέες βάσεις. Δεν θα χρηματοδοτείται πλέον απευθείας από το Κράτος, αλλά από πιστοποιητικά εξοικονόμησης ενέργειας (CEE) που προέρχονται από προμηθευτές ενέργειας. Ανάλογα με το εισόδημα και τη σύνθεση του νοικοκυριού, η οικονομική βοήθεια κυμαίνεται πλέον από 3.100 έως 4.200 ευρώ, ποσό αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα 2.000 έως 4.000 ευρώ.

Το νέο μπόνους των 1.000 ευρώ έρχεται να συμπληρώσει αυτό το ήδη ενισχυμένο πρόγραμμα. Για τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, αυτό μεταφράζεται σε μια σημαντική εξοικονόμηση που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική στην απόφαση για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. Επιπλέον, ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν συμπληρωματικά κίνητρα, όπως η Renault, η οποία, από την 1η Σεπτεμβρίου, αυξάνει την επιδότηση έως και στα 4.770 ευρώ, καθιστώντας την επιλογή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμη πιο προσιτή.

δειτε ακομα

δειτε ακομα