Το Renault Emblème έχει σχεδιαστεί ως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που στοχεύει σε φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, προσφέροντας έως και 90% μείωση των εκπομπών CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, σε σύγκριση με αντίστοιχα μοντέρνα οχήματα.
Η επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα στις μετακινήσεις είναι ένας κομβικός στόχος στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Για έναν κολοσσό όπως το Renault Group, αυτό σημαίνει την επιβολή νέων προτύπων στην κατασκευή και το σχεδιασμό αυτοκινήτων, απαλλαγμένων από αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Με σκοπό την πλήρη ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040 στην Ευρώπη και 2050 παγκοσμίως, η εταιρεία αφιερώνεται σε καινοτόμες προσεγγίσεις και τεχνολογίες.
Το Renault Emblème θα παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού από 14 έως 20 Οκτωβρίου, προβάλλοντας αυτήν την καινοτομία στην πράξη.
Η κύρια πρόκληση του εγχειρήματος αυτού είναι η επίτευξη απόλυτης ουδετερότητας στις εκπομπές άνθρακα κατά τη διάρκεια ολόκληρου του κύκλου ζωής του οχήματος. Αφού προχώρησε από το concept Scenic Vision H2-Tech του 2022, το Renault Emblème προσφέρει μια επανάσταση στον τομέα, επιτυγχάνοντας μείωση 90% στα αέρια του θερμοκηπίου (ισοδύναμο CO2), με εκπομπές μόλις 5 τόνων κατά την παραγωγή και τη λειτουργία του έως την απόσυρσή του.
Η εξωτερική σχεδίαση του Emblème μπορεί να περιγραφεί ως μια ζωντανή ερμηνεία της κομψότητας και της σπορ εμφάνισης, με καμπύλες και γραμμές που υπογραμμίζουν την προσωπικότητά του. Η αεροδυναμική έχει αναπτυχθεί προσεκτικά για να προσφέρει μέγιστη απόδοση και οικονομία, χωρίς συμβιβασμούς στην οπτική του ταυτότητα.
Για παράδειγμα, οι κλασικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες στους θόλους των τροχών, ενώ οι υαλοκαθαριστήρες κρύβονται κάτω από το καπό. Τα χερούλια είναι σχεδιασμένα ώστε να είναι χωνευτά στο αμάξωμα, βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική. Επίσης, η σχεδίαση του εντελώς flat δαπέδου αντλεί έμπνευση από την F1, προσθέτοντας έναν ενεργό πίσω διαχύτη που εστιάζει στην ομαλή ροή του αέρα.
Η ονομασία του «ψηφιακού κλώνου» και η προηγμένη προσομοίωση λένε πολλά για τη διαδικασία σχεδίασης του πολυαναμενόμενου Renault Emblème, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cx να ανέρχεται σε 0,25, εξασφαλίζοντας την εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση.
Οι καμπύλες και η στυλιστική αναφορά του shooting brake του Renault Emblème συμπληρώνονται από τον διχρωμία του αμαξώματος που μεταμορφώνεται ανάλογα με την γωνία φωτισμού. Το μήκος του φτάνει τα 4,80 μέτρα, καθιστώντας το ιδανικό για άνετα οικογενειακά ταξίδια με αποσκευές. Το σχέδιο καθιστά σαφές το πάθος της Renault για καινοτομία στο segment C και πέρα από αυτό.
Οι μηχανικοί και σχεδιαστές έχουν εστιάσει στη μείωση του βάρους, στοχεύοντας ένα συνολικό βάρος 1.750 κιλών, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών, χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλα SUV και ηλεκτρικά οχήματα της ίδιας κατηγορίας.
Η κινητήρια μονάδα του Renault Emblème λειτουργεί με δύο πηγές ενέργειας: μια «συμβατική» μπαταρία για καθημερινές μετακινήσεις και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για μεγαλύτερες διαδρομές. Η αρχιτεκτονική AmpR Medium επιτρέπει την επιτυχημένη ενσωμάτωση των στοιχείων του συστήματος κίνησης, διατηρώντας χαμηλό κέντρο βάρους για βελτίωση των επιδόσεων.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 160kW του Emblème δεν περιλαμβάνει σπάνιες γαίες. Εξοπλίζεται με μια μπαταρία NMC 40kWh, ελαφρύτερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον από τις μπαταρίες μεγάλων αυτονομίας. Αυτή προσφέρει αρκετή αυτονομία για τις καθημερινές ανάγκες. Οι κυψέλες καυσίμου PEMFC 30kW, με υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ για μεγαλύτερες αποστάσεις, με μέγιστη απόδοση έως και 60%.
Αυτό το μοντέλο μπορεί να διανύσει έως και 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να απαιτεί περισσότερες από δύο στάσεις για ανεφοδιασμό με υδρογόνο, με μικρό χρόνο ανεφοδιασμού που δεν ξεπερνά τα πέντε λεπτά, προσφέροντας αυτονομία 350χλμ. Έτσι, σε ένα τυπικό ταξίδι μεταξύ Παρισιού και Μασσαλίας, το 75% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται παράγεται από την κυψέλη καυσίμου, χωρίς εκπομπές παρά μόνο νερού.