Το Renault 4 συνεχίζει να είναι ένα εμβληματικό αυτοκίνητο, το οποίο δημιουργήθηκε σε μια περίοδο μεγάλων κοινωνικών αλλαγών τη δεκαετία του 1960. Στην τελευταία έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, η γαλλική μάρκα παρουσίασε τη νέα ηλεκτρική του έκδοση.
Το Renault 4 E-Tech electric αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Renault να προάγει την ενεργειακή μετάβαση στην Ευρώπη, καθιστώντας τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά και δημοφιλή. Στο πλαίσιο αυτό, η μάρκα αναπτύσσει μια σειρά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες. Το Renault 4 E-Tech electric τοποθετείται στο segment B, παίρνοντας τη θέση του πάνω από το Renault 5 E-Tech electric.
Το Renault 4 E-Tech electric προσφέρει εξαιρετική χωρητικότητα αποσκευών με μια ευέλικτη διαρρύθμιση, χαρακτηριστικό που είναι καινοτόμο για αυτήν την κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 420 λίτρων, με χαμηλό κατώφλι για εύκολη φόρτωση και έξυπνα συστήματα αποθήκευσης. Το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως – μια καινούργια δυνατότητα για τα ηλεκτρικά οχήματα της Renault. Επιπλέον, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Extended Grip διασφαλίζουν άνετη οδήγηση σε κάθε έδαφος.
Με τις ρετρό και ταυτόχρονα μοντέρνες γραμμές του, το Renault 4 E-Tech electric εκφράζει την έγχρωμη προσωπικότητά του, προσφέροντας μια φρέσκια οπτική σε βασικά χαρακτηριστικά του αρχικού μοντέλου.
Η περσίδα του οχήματος είναι το πρώτο στοιχείο που τραβάει τα βλέμματα. Η αισθητική του αναφέρεται στο αρχικό Renault 4, ενώ διακρίνεται για το μοναδικό φωτιζόμενο περίγραμμα και το λογότυπο της Renault στο κέντρο (είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται σε μοντέλο της Renault). Κατασκευάζεται από ένα κομμάτι μήκους 1,45 μέτρων, κάτι που αποτελεί παγκόσμια καινοτομία, ενώ η ανάπτυξή της προήλθε από τη συνεργασία των τμημάτων Σχεδίασης, Μηχανικής και Παραγωγής της Renault και της Ampere. Στο πίσω μέρος, οι προβολείς σε τρία τμήματα προσθέτουν ένα μοντέρνο άγγιγμα, συνδυάζοντας στοιχεία του κλασικού μοντέλου με την τεχνολογία LED.
Το Renault 4 E-Tech electric είναι εξοπλισμένο με πολλές προηγμένες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, όπως το Active Driver Assist που υποστηρίζει ημι-αυτόνομη οδήγηση, προσφέροντας τουλάχιστον 26 συστήματα υποβοήθησης. Σημαντικές είναι επίσης οι λειτουργίες όπως το ‘Fireman Access’ και η ασφαλής έξοδος των επιβατών, καθώς και τα Safety Score και Safety Coach, τα οποία έχουν ήδη εφαρμοστεί στα Scenic και Renault 5 E-Tech electric.
Τέλος, το Renault 4 E-Tech electric διαθέτει έναν νέο αμφίδρομο φορτιστή AC 11 kW συμβατό με τις τεχνολογίες V2L (τροφοδοσία από το όχημα) και V2G (από το όχημα στο δίκτυο). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργεί ως πηγή ενέργειας, προσφέροντας ηλεκτρική ενέργεια χωρίς άνθρακα στο δίκτυο.
Η Renault δεσμεύτηκε να κατασκευάσει το Renault 4 E-Tech στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις της Ampere ElectriCity. Η συναρμολόγηση θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Maubeuge, με τον κινητήρα να προέρχεται από την Cléon και τις μπαταρίες από τη Douai, ξεκινώντας από τον Μάρτιο του 2025. Περίπου το 75% των προμηθευτών βρίσκονται σε απόσταση 300 χιλιομέτρων από το συγκρότημα ElectriCity. Αυτή η στρατηγική συμβάλλει στην ενίσχυση της τοπικής παραγωγής και της απασχόλησης, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το νέο μοντέλο της Renault θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η πιο ισχυρή, Comfort range, θα έχει ηλεκτροκινητήρα με 150 ίππους και μπαταρία 52 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 400 χλμ. και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα. Αντίθετα, η πιο προσιτή εκδοχή, Urban range, θα έχει ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων και αυτονομία που αναμένεται να ξεπερνά τα 300 χλμ.