Το ράλι δεν είναι απλώς ένας αγώνας ταχύτητας, αλλά και μια δοκιμασία αντοχής, στρατηγικής και απόλυτης συνοχής μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Στον 3ο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι Χώματος, που εκτυλίχθηκε στην καρδιά της Ελλάδας με επίκεντρο την ιστορική Ιτέα, αναδείχθηκαν νέοι πρωταθλητές και διαγράφηκαν ξεκάθαρες τάσεις για το μέλλον του αθλήματος. Η σημασία αυτής της διοργάνωσης δεν περιορίζεται μόνο στην ανάδειξη νικητών, αλλά και στην ανάδειξη της δυναμικής του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού σε διεθνές επίπεδο.
Θριαμβική Πορεία και Πρόωρη Κατάκτηση Τίτλου: Παπαδημητρίου-Κουζιώνης
Το πλήρωμα των Ιωάννη Παπαδημητρίου-Χρήστου Κουζιώνη κυριάρχησε πανηγυρικά στο myKTEO 12ο Φθινοπωρινό Ράλι, κατακτώντας την πρώτη θέση και στις επτά ειδικές διαδρομές. Οδηγώντας ένα Skoda Fabia RS Rally2, ένα όχημα αιχμής στον χώρο των ράλι, το δίδυμο επέδειξε εξαιρετική απόδοση από την αρχή μέχρι το τέλος. Αυτή η άνετη επικράτηση όχι μόνο τους χάρισε τη νίκη στον αγώνα, αλλά τους ανακήρυξε και πρόωρους Πρωταθλητές Ελλάδος 2025, έναν γύρο πριν την ολοκλήρωση του θεσμού. Πρόκειται για την τέταρτη νίκη του οδηγού στη συγκεκριμένη διοργάνωση, γεγονός που υπογραμμίζει την εμπειρία και την κυριαρχία του στα ελληνικά χώματα.
Η Μάχη για το Βάθρο: Ανταγωνισμός και Ανατροπές
Πίσω από τους αδιαφιλονίκητους νικητές, ο ανταγωνισμός ήταν έντονος. Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Πάνος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης, οι οποίοι στην δεύτερη εμφάνισή τους με το Toyota GR Yaris Rally2, ξεκίνησαν διστακτικά αλλά βελτιώθηκαν σημαντικά τη δεύτερη ημέρα. Η ανάλυση δείχνει ότι η αρχική δυστοκία τους στέρησε την πιθανότητα διεκδίκησης της πρωτιάς, αφήνοντας περιθώρια για μελλοντικές βελτιώσεις.
Το βάθρο συμπλήρωσε η διεθνής συμμετοχή του Ιταλού Adriano Scalcon με συνοδηγό τον Andrea Budoia, επίσης με Skoda Fabia RS Rally2. Η απροβλημάτιστη πορεία τους και η δήλωση ότι απόλαυσαν τον αγώνα, προϊδεάζουν για ενδεχόμενες μελλοντικές εμφανίσεις τους σε ελληνικό έδαφος, ενισχύοντας τον διεθνή χαρακτήρα του πρωταθλήματος. Το γεγονός αυτό φανερώνει την αυξανόμενη ελκυστικότητα των ελληνικών ράλι σε ευρωπαϊκό επίπεδο, κάτι που μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του θεσμού.
Αναλύοντας τις Ειδικές Κατηγορίες
Οι επιδόσεις στις επιμέρους κατηγορίες προσέφεραν επίσης συγκινήσεις και ανέδειξαν νέα ταλέντα:
- Κατηγορία Rally3 και C2: Οι Νικόλαος Βιγκόπουλος-Δημήτρης Σαΐνης με Renault Clio Rally3, παρά ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην Power Stage, κατάφεραν να διατηρήσουν την τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά τους.
- Κατηγορία F2 (Δικίνητα): Οι Σάββας Λευκαδίτης-Ευάγγελος Ακράτος με Peugeot 208 Rally4 κυριάρχησαν με 6 νίκες σε 7 ειδικές, κάνοντας ένα αποφασιστικό βήμα για τον τίτλο. Ακολούθησαν οι Νίκος Παπαχριστόπουλος-Νίκος Ξανθός και Θεόδωρος Τσάκαλος-Απόστολος Κοτρωνής.
- Κατηγορία C6: Οι Αθανάσιος Αθανάσουλας-Βασίλης Μπασιούκας με Renault Clio Rally5 αναδείχθηκαν νικητές, δείχνοντας τις δυνατότητες του οχήματος και την αποτελεσματικότητα του πληρώματος.
Η Συμβολή του Αγωνιστικού Σωματείου και των Τοπικών Αρχών
Η άρτια διοργάνωση από το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.), με την πολύτιμη υποστήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Δελφών, ήταν καθοριστική. Η επιλογή ακροπολικών ειδικών διαδρομών, γνωστών για την πρόκληση και τις απαιτήσεις τους, πρόσθεσε κύρος στον αγώνα και πρόσφερε μοναδικό θέαμα σε πλήθος θεατών. Η συνεργασία τοπικών αρχών και αθλητικών φορέων είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία τέτοιων διοργανώσεων, καθώς διασφαλίζει την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας.
Ανάλυση: Το Ποτ-Πουρί των Οχημάτων και η Λαϊκή Απήχηση
Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία του φετινού ράλι ήταν η ποικιλία των αγωνιστικών οχημάτων, από σύγχρονα Rally2 και Rally3 μέχρι κλασικά μοντέλα που κέρδισαν τις εντυπώσεις. Οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς με το Toyota Starlet KP60 και οι Σπύρος Κιουράνης-Θεόδωρος Βαββάς με το Opel Corsa Kit Car, απέσπασαν το χειροκρότημα για τα θεαματικά τους περάσματα και την άρτια προετοιμασία των οχημάτων τους. Αυτό δείχνει ότι ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν περιορίζεται μόνο στις κορυφαίες κατηγορίες, αλλά αγκαλιάζει και την παράδοση, προσελκύοντας τόσο νέους όσο και έμπειρους θεατές. Η ύπαρξη τόσο σύγχρονων όσο και ιστορικών οχημάτων επιτρέπει ένα ευρύ φάσμα συμμετοχών, καθιστώντας το άθλημα πιο προσιτό και ελκυστικό για διαφορετικά κοινά. Επιπλέον, η μεγάλη προσέλευση των 43 πληρωμάτων υπογραμμίζει την αγωνιστική φλόγα που παραμένει ζωντανή στα ελληνικά χώματα.
Οι Νικητές των Κατηγοριών αναλυτικά:
- Rally3: Νικόλαος Βιγκόπουλος / Δημήτρης Σαΐνης – Renault Clio Rally3
- F2: Σάββας Λευκαδίτης / Ευάγγελος Ακράτος – Peugeot 208 Rally4
- F2 E: Αντώνης Δημόπουλος / Ευθύμιος Σκαλτσάς – Toyota Starlet KP60
- C1: Ιωάννης Παπαδημητρίου / Χρήστος Κουζιώνης – Skoda Fabia RS Rally2
- C2: Νικόλαος Βιγκόπουλος / Δημήτρης Σαΐνης – Renault Clio Rally3
- Ν: Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης / Νικόλαος Τσέλλος – Mitsubishi Lancer Evo IX
- C3: Αλέξανδρος Μουρίκης / Νικόλαος Τσακίρης – Renault Clio Ragnotti
- C4: Αντώνης Δημόπουλος / Ευθύμιος Σκαλτσάς – Toyota Starlet KP60
- C5: Σάββας Λευκαδίτης / Ευάγγελος Ακράτος – Peugeot 208 Rally4
- C6: Αθανάσιος Αθανάσουλας / Βασίλειος Μπασιούκας – Renault Clio Rally5