Σημαντικές εξελίξεις στην αναβάθμιση και αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφές από τις θεομηνίες.
Πρόοδος στα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου μετά τους “Daniel” και “Elias”
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μαζί με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Δημήτρη Αναγνώπουλο, επιθεώρησαν σήμερα τις σημαντικές εργασίες αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία, το οποίο υπέστη σοβαρές ζημιές από τις πλημμύρες που προκάλεσαν οι «Daniel» και «Elias».
Η πολιτική ηγεσία επισκέφθηκε κρίσιμα σημεία των εργολαβιών αποκατάστασης που περιλαμβάνουν την πλήρη ανακατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και την αποκατάσταση και αναβάθμιση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης. Αυτές οι παρεμβάσεις αφορούν τις βασικές σιδηροδρομικές αρτηρίες που συνδέουν κεντρικές περιοχές της Θεσσαλίας.
Κύρια σημεία των έργων αποκατάστασης
Στις επιθεωρήσεις παρευρέθηκαν, επίσης, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, και της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, επιβεβαιώνοντας τη στενή συνεργασία μεταξύ φορέων.
Οικονομική στήριξη και χρονοδιάγραμμα
Τα έργα χρηματοδοτούνται από έναν προϋπολογισμό 450,12 εκατ. ευρώ, προερχόμενο από εθνικούς πόρους και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο συνδυασμός εθνικής και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης εξασφαλίζει την ολοκλήρωση των έργων μέσα στο καθορισμένο χρονοδιάγραμμα.
Δηλώσεις των Υπουργών
Χρίστος Δήμας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μετά τις καταστροφές των ακραίων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» προχωρά γρήγορα και εντός του χρονοδιαγράμματος. Οι παρεμβάσεις αυτές αποτελούν έργα μεγάλης κλίμακας που θα αναβαθμίσουν κρίσιμα δίκτυα μεταφορών στη χώρα».
Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών: «Τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τα συστήματα ασφαλείας εξελίσσονται με αυστηρή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων. Στόχος είναι έως το 2026 η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης να επανέλθει σε διπλή γραμμή με πλήρως λειτουργικά συστήματα ασφαλείας».