Συνεχίζεται η δυναμική πρόοδος στις εργασίες του βόρειου τμήματος του Ε65, με θετικές εξελίξεις αναφορικά με την παράδοση μέρους του σε κυκλοφορία.
Πρόωρη παράδοση τμήματος του Ε65: Ανακούφιση για τους οδηγούς
Υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι τμήμα του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 θα δοθεί στην κυκλοφορία νωρίτερα από τον επίσημο στόχο ολοκλήρωσης του άξονα τον Απρίλιο του 2026. Ειδικότερα, το κομμάτι από την Καλαμπάκα έως και λίγα χιλιόμετρα μετά τη Μουργκάνη φαίνεται πως είναι έτοιμο να υποδεχθεί οχήματα, καθώς οι ασφαλτοστρώσεις έχουν ολοκληρωθεί και απομένουν κυρίως εργασίες διαγράμμισης και κάποιες μικρές τελειοποιήσεις. Αυτό συνιστά σημαντική είδηση για την οδική ασφάλεια και την μείωση των χρόνων μετακίνησης στην περιοχή.
Σημαντική πρόοδος στο βόρειο τμήμα (Τρίκαλα-Εγνατία Οδός)
Η κατασκευαστική πρόοδος στο βόρειο τμήμα «Τρίκαλα-Εγνατία Οδός/Γρεβενά» έχει φτάσει το εντυπωσιακό 70,86%. Αξίζει να σημειωθεί πως το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα λειτουργεί ήδη από τον Απρίλιο του 2024, συμπληρώνοντας το Λαμία-Τρίκαλα σε λειτουργία. Οι επιμέρους εργασίες εξελίσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, με τις σήραγγες να έχουν ολοκληρωθεί κατά 98,33%, τις γέφυρες κατά 95,48%, τα ασφαλτικά κατά 43,26% και τα χωματουργικά κατά 82,79%.
Βασικά χαρακτηριστικά του βόρειου τμήματος του Ε65
- Μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ. και στο 176ο χλμ.)
- 23 Γέφυρες
- 14 Άνω και 40 Κάτω Διαβάσεις
- 3 χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας (σημαντικό για την βιοποικιλότητα)
- 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 Μετωπικός και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
- 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
- 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
Ολοκλήρωση Ε65: Οι επιπτώσεις σε μετακινήσεις και ανάπτυξη
Με την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος, ο Ε65 θα αποτελέσει έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο 181,5 χλμ., συνδέοντας την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Αυτή η σύνδεση θα έχει άμεση θετική επίδραση στην τοπική ανάπτυξη, τον τουρισμό και τη μεταφορά εμπορευμάτων. Θα ενισχυθεί σημαντικά ο ρόλος της ελληνικής περιφέρειας στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.
Ο Ε65 καθίσταται ο τρίτος κάθετος άξονας της ηπειρωτικής χώρας, μαζί με την Ιόνια Οδό στα δυτικά και τον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης στα ανατολικά, ενισχύοντας την οδική συνδεσιμότητα σε όλη την Ελλάδα.
Οι χρόνοι ταξιδιού θα μειωθούν δραστικά: Λαμία-Εγνατία Οδός σε 1 ώρα και 45 λεπτά (από 3 και 15 σήμερα), Αθήνα-Γρεβενά 4 ώρες, Αθήνα-Μέτσοβο 4 ώρες, Αθήνα-Καστοριά 4 ώρες και 35 λεπτά, και Αθήνα-Κοζάνη 4 ώρες και 30 λεπτά. Επιπλέον, θα βελτιωθεί η σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με το λιμάνι του Βόλου, ενώ το ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Δυτικά Βαλκάνια θα μειωθεί περίπου κατά 2 ώρες.