Η αμφίδρομη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να εξοικονομήσει έως και 780 ευρώ ετησίως από τους λογαριασμούς ενέργειας.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση από το ερευνητικό ινστιτούτο Fraunhofer ISI και ISE for Transport and Environment, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να δουν σημαντική μείωση, έως και 52%, στους ετήσιους λογαριασμούς ρεύματος τους. Το μυστικό κρύβεται στη χρήση φθηνής ενέργειας ή στη φόρτιση μέσω ηλιακών συλλεκτών κατά την διάρκεια των φορτωμένων ωρών.
Μάλιστα, αν οι οδηγοί συνδυάσουν την αμφίδρομη φόρτιση με τις φτηνές ώρες φόρτισης, οι ετήσιες οικονομίες θα μπορούσαν να φτάσουν τα 780 ευρώ, ανάλογα με παράγοντες όπως η γεωγραφική θέση και τα χαρακτηριστικά του οχήματος. Οι διπλής κατεύθυνσης φορτιστές ενδέχεται να κοστίζουν περίπου 100 ευρώ περισσότερο από τα συμβατικά wallbox, όμως τα απτά οφέλη για τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αναμφισβήτητα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η αμφίδρομη φόρτιση μπορεί να συμβάλλει στην παρατατική ζωή των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Αν και υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την υποβάθμιση από τη συνεχή φόρτιση και εκφόρτιση, μελέτες δείχνουν ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μπορεί να παραταθεί κατά 9% με αυτές τις πρακτικές, καθώς το όχημα θα παραμένει σε ιδανική κατάσταση φόρτισης.
Η δυνατότητα προσφοράς ηλεκτρικής ενέργειας
Τα ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν την αμφίδρομη φόρτιση μπορούν να παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια στο δημόσιο δίκτυο, προσφέροντας μεγάλη εξοικονόμηση για τους ιδιοκτήτες και τις εταιρείες. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία V2G (Vehicle-to-Grid), τα EV μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια για να την προσφέρουν στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής ή να συγκεντρώνουν πλεονάζουσες ανανεώσιμες πηγές.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να εξοικονομήσει 22 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στο ενεργειακό σύστημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το 2040, με δυνατότητα μείωσης του κόστους κατασκευής και λειτουργίας του ενεργειακού δικτύου της ΕΕ έως και 8%.
Η σύνδεση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι או την εργασία θα μπορούσε λοιπόν να μειώσει την ανάγκη για αποθηκευτικές μπαταρίες έως και 92% μέχρι το 2040, και να προσφέρει λύσεις ενέργειας σε απομακρυσμένες περιοχές.
Επιπλέον, η αποθήκευση πλεονάζουσας ενέργειας μέσω των EV θα μπορούσε να καλύψει έως και 9% των συνολικών ηλεκτρικών αναγκών της ΕΕ έως το 2040, καθιστώντας τα ηλεκτρικά οχήματα κορυφαίους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας.
Η αμφίδρομη φόρτιση ενδέχεται επίσης να ενισχύσει την ηλιακή παραγωγή κατά 430 GW μέχρι το 2040, διπλασιάζοντας σχεδόν την τρέχουσα χωρητικότητα της ΕΕ. Ωστόσο, ενώ προσφέρει θετικά αποτελέσματα στο δίκτυο χαμηλής τάσης, η επίδραση στο ευρύτερο δίκτυο απαιτεί περισσότερα βήματα.
Ο Fabian Sperka, διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην T&E, σχολίασε: «Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν θέσει τις βάσεις για τη μετάβαση σε ένα χαμηλών εκπομπών μέλλον, αλλά τα οικονομικά οφέλη τους δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί πλήρως. Η αμφίδρομη φόρτιση προσφέρει εν δυνάμει δωρεάν αποθήκευση ενέργειας, μειώνοντας την ανάγκη για δημιουργία επιπλέον υποδομών. Η επιτυχία της τεχνολογίας V2G εξαρτάται από την υιοθέτηση ενιαίων προτύπων στην ΕΕ, κάτι που θα είναι θετική εξέλιξη για καταναλωτές και περιβάλλον.»