Η Porsche 911 GT3 και η GT3 Touring, μέλη της τελευταίας γενιάς 992.2, γιορτάζουν την 25η επέτειο της εμβληματικής σπορ έκδοσης με σημαντικές αναβαθμίσεις.
Η πιο σημαντική αναβάθμιση για το 2025 είναι η μείωση του βάρους, ακολουθούμενη από μικρές βελτιώσεις στον κινητήρα και στην ανάρτηση καθώς και πρόσθετες επιλογές εξατομίκευσης για τους πελάτες.
Βέβαια, το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει, διατηρώντας το ζωντανό πνεύμα των αφοσιωμένων οδηγών. Άλλωστε, η 911 GT3 είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο κατάλληλο για δημόσιους δρόμους. Ας δούμε τις αναβαθμίσεις της:
Μείωση του βάρους: Η νέα 911 GT3 είναι πιο ελαφριά, ιδίως με το Weissach Package, που περιλαμβάνει ανθρακονήματα σε σημαντικά μέρη, όπως η οροφή και ο διαχύτης. Υπάρχουν επίσης πτερύγια από αυτό το υλικό στα άκρα της πίσω αεροτομής και στους καθρέφτες.
Επιπλέον, οι προαιρετικές ζάντες από μαγνήσιο συμβάλλουν στην απώλεια 9 κιλών, ενώ η χρήση CFRP στις δοκούς και τις ενισχύσεις του πίσω άξονα συντελεί στη συνολική μείωση του βάρους.
Στην περίπτωση της GT3 Touring, το Lightweight Package είναι παρόμοιο με το Weissach, χωρίς την πίσω αεροτομή. Διαθέτει και νέα ελαφριά μπαταρία 40 Ah λιθίου που εξοικονομεί περίπου 4,5 κιλά.
Αναβαθμίσεις στον κινητήρα: Ο κινητήρας 4.0 λίτρων flat-six συνεχίζει να αποδίδει 502 ίππους, ωστόσο, έχει λάβει βελτιώσεις για να συμμορφωθεί με τις αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Νέο σύστημα εξάτμισης και αναθεωρημένες κυλινδροκεφαλές έχουν τοποθετηθεί.
Η ροπή έχει μειωθεί από 470 Nm σε 450 Nm, αλλά οι επιδόσεις είναι ακόμη εντυπωσιακές: 0-100 km/h σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα με PDK και 3,7 δευτερόλεπτα με χειροκίνητο κιβώτιο.
Διατήρηση του χειροκίνητου κιβωτίου: Η κλασική επιλογή του μηχανικού κιβωτίου παραμένει παρούσα, δίνοντας ευχαρίστηση στους παραδοσιακούς λάτρεις. Το 7-τάχυτο PDK παραμένει διαθέσιμο με βελτιώσεις.
Ρύθμιση του κιβωτίου: Η τελική σχέση του κιβωτίου έχει μικρύνει κατά 8%, κάτι που πιθανότατα συνδέεται με τη μείωση της ροπής.
Ο θρυλικός οδηγός Walter Röhrl επισημαίνει ότι η πιο κοντή σχέση κιβωτίου παρέχει καλύτερη οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους. Επιπλέον, η GT3 του 2025 διαθέτει αναθεωρημένες ρυθμίσεις αποσβεστήρων και βελτιωμένο τιμόνι, ενώ η αεροδυναμική έχει εξελιχθεί για καλύτερη ροή αέρα και ψύξη των φρένων.
Αλλαγές στο εσωτερικό: Ο εσωτερικός σχεδιασμός της 911 GT3 παραμένει πιστός στις αγωνιστικές καταβολές της, με νέα ψηφιακή οθόνη που παρέχει κρίσιμες πληροφορίες, όπως πίεση ελαστικών και στάθμη λαδιού.
Η GT3 Touring προσφέρει νέα επιλογή για πίσω καθίσματα ή εξελιγμένα carbon bucket καθίσματα για πίστα, με αφαιρούμενα προσκέφαλα. Για άνεση, υπάρχουν επίσης Adaptive Sports Seats Plus με 18 ρυθμίσεις.
Η Porsche επανέφερε το παραδοσιακό περιστρεφόμενο κλειδί για την ενεργοποίηση του κινητήρα και παρέχει ένα εξειδικευμένο ρολόι χειρός που μιμείται τον πίνακα οργάνων της 911 GT3.
Οι νέες 911 GT3 και GT3 Touring αναμένονται για παραγγελία στο τέλος του 2024, με τιμές που θα ξεκινούν λίγο πάνω από 200.000 ευρώ στην Γερμανία. Η παράδοση των πρώτων μοντέλων αναμένεται το καλοκαίρι του 2025.