Ο υπουργός Μεταφορών επιδιώκει να αμφισβητήσει την απόφαση του Δήμου για τον κεντρικό δρόμο που εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 1,1 εκατομμύρια οχήματα.
Ο νέος υπουργός Μεταφορών στη Γαλλία, Francois Durovray, βρίσκει τον εαυτό του αντιμέτωπο με την απόφαση σχετικά με την περιφερειακή οδό του Παρισιού, η οποία είναι περιορισμένη στα 50 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η δήμαρχος του Παρισιού δεν έχει τη δυνατότητα να λάβει αυτή την απόφαση μόνη της. Παρ’ όλα αυτά, η Anne Hidalgo παραμένει ακλόνητη στις θέσεις της.
Η μείωση της ταχύτητας στα 50 χλμ./ώρα – από τα 70 χλμ./ώρα – στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Οκτωβρίου, ενώ ο υπουργός Francois Durovray επιδιώκει να αμβλύνει την απόφαση του δημαρχείου του Παρισιού.
Ο υπουργός τόνισε σε τηλεοπτική εκπομπή: «Η περιφερειακή οδός είναι δημοτική οδός. Η δήμαρχος έχει το νόμιμο δικαίωμα να ορίσει το όριο ταχύτητας στα 50 χλμ./ώρα, αλλά θα ήθελα να τονίσω ότι ο δρόμος αυτός είναι κρίσιμος για όλους τους Γάλλους και όχι μόνο για τους Παριζιάνους». Ανέφερε, επίσης, ότι «δεν είναι δυνατόν η δήμαρχος να αποφασίζει μόνος της».
«Ας προσπαθήσουμε να βρούμε έναν συμβιβασμό που να συνδυάζει τις περιβαλλοντικές ανησυχίες της δημάρχου και τις ανάγκες της καθημερινής ζωής», είπε ο Durovray, προσκαλώντας την Anne Hidalgo και την Περιφερειάρχη του Παρισιού σε διάλογο.
Ωστόσο, το δημαρχείο του Παρισιού δεν έχει απαντήσει ακόμα στην πρόταση του υπουργού. Μέσω του αναπληρωτή της για θέματα Μεταφορών, του οικολόγου David Belliard, η δήμαρχος επιβεβαίωσε την απόφασή της να προχωρήσει στην μείωση του ορίου ταχύτητας, επικαλούμενη τη νομική εξουσία που διαθέτει και τη δέσμευση που έχουν αναλάβει κατά τις δημοτικές εκλογές του 2020.
Αξίζει να σημειωθεί ότι καθημερινά σε αυτόν τον κεντρικό οδικό άξονα πραγματοποιούνται πάνω από 1,1 εκατομμύρια μετακινήσεις, με 18 φωτογραφικά ραντάρ ταχύτητας εγκατεστημένα κατά μήκος των 35 χιλιομέτρων της περιφερειακής οδού του Παρισιού. Έτσι, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σχεδόν σίγουρα θα οδηγήσει σε βεβαίωση της παράβασης.