Η δημοτικότητα των αμιγώς βενζινοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησε στη δεύτερη θέση, με την αγορά να στρέφεται πλέον προς τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Είναι σαφές ότι η ελληνική αγορά καινούριων αυτοκίνητων συνεχίζει να βιώνει μια σημαντική αλλαγή που άρχισε τον Μάιο. Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς σχεδόν το 48,3% των πωλήσεων τον Οκτώβριο αφορούσε σε αμιγώς υβριδικά μοντέλα. Πλέον, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα φαίνεται να αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο υποχώρησης από τα plug-in hybrid και τα ηλεκτρικά μοντέλα.
Αναλυτικά, τον Οκτώβριο, τα υβριδικά οχήματα κατέλαβαν την πρώτη θέση στις πωλήσεις, με τα βενζινοκίνητα να καταγράφουν μια απότομη πτώση, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παρουσίασαν επίσης σημαντική πτώση, με το ποσοστό τους να πλησιάζει εκείνο των αμαξιών που καίνε υγραέριο.
Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων έφτασαν το 48,3% του συνόλου τον Οκτώβριο, από 34,2% τον προηγούμενο χρόνο, σημειώνοντας αύξηση 14,1%%. Στη δεύτερη θέση, τα βενζινοκίνητα κατέχουν το 26,9%, σημαντικά μειωμένα από 37,6% πέρυσι, καταγράφοντας πτώση 10,7%%. Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με 17,3%, αύξηση 3,4%% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
Σημαντική είναι και η πτώση των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, που περιορίστηκαν στο 4% της αγοράς, από 12,1% πριν από ένα χρόνο, με πτώση 8,1%%.
Ακολουθούν τα αυτοκίνητα με υγραέριο, τα οποία αν και κατέχουν το 3,5% της αγοράς, έχουν σημειώσει αύξηση 1,4%% από 2,1%% έναν χρόνο πριν. Εντυπωσιακό είναι ότι τα οχήματα που λειτουργούν με φυσικό αέριο δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν καμία πώληση.
Για το σύνολο του έτους, μόνο οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων έχουν σημειώσει αύξηση 11,5%%, ενώ τα ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα κατέγραψαν μικρή άνοδο 0,5%%. Οι βενζινοκίνητες πωλήσεις υποχώρησαν στο 37,2% του συνόλου για το 8μηνο, ενώ οι πετρελαιοκίνητες περιορίστηκαν στο 7,6% το 10μηνο.
Τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο κατέχουν το 2%, μειωμένα από 2,4%% το ίδιο διάστημα πέρυσι, και τα οχήματα με φυσικό αέριο δεν έχουν σημειώσει καμία πώληση στο 10μηνο.
Στο μεταξύ, τα SUV καταγράφουν αύξηση
Η κατηγορία Β κυριαρχεί, με το 47,5% των αγοραστών να την επιλέγουν, εκ των οποίων το 29,3% αφορούν σε SUV. Στη δεύτερη θέση είναι η κατηγορία C με 36%, 25,5% από αυτά είναι SUV, ενώ τα hatchback και sedan κατέχουν το υπόλοιπο 10,5%. Στην τρίτη θέση η κατηγορία A παρουσιάζει ποσοστό 7,7%, με το 2,3% να αντιστοιχεί στα SUV.
Οι SUV κατέχουν συνολικά το 63,2% των πωλήσεων τον Οκτώβριο, αν και σημειώνουν πτώση 3,2%% σε σύγκριση με πέρυσι. Παρόλα αυτά, στο 10μηνο, το ποσοστό τους ανέβηκε στο 58,9%, από 55,3% πέρυσι.