Ο Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός σύγχρονου και ενιαίου δικτύου μεταφορών, που θα αναβαθμίσει τις αστικές συγκοινωνίες.
Ο ορθολογικός συνδυασμός του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές στοχεύει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις των πολιτών. Αυτός είναι ο κύριος στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως δήλωσε ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας κατά την παρουσίαση του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη της Θεσσαλονίκης στο Δημαρχιακό Μέγαρο της πόλης.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης και η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων θα συνθέσουν ένα σύγχρονο, συνδυαστικό δίκτυο μεταφορών με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητάς των πολιτών.
«Τα δύο μέσα πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά και συνεργατικά για την καλύτερη χρήση και εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι η σημερινή εκδήλωση, που διοργανώνει ο ΟΣΕΘ, είναι αφιερωμένη στην παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη για τη Θεσσαλονίκη.
Αυτός ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης έρχεται καθώς το Μετρό της πόλης ετοιμάζεται να αρχίσει τις λειτουργίες του, με στοιχεία που θα αλλάξουν οικονομικά και κοινωνικά την πόλη.
Η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων είναι ήδη σε πλήρη εξέλιξη, και σε περίπου ένα μήνα θα παραδώσουμε στους πολίτες ένα νέο σύγχρονο μέσο, το Μετρό, ενώ σε λιγότερο από τρία χρόνια, μια σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Flyover.
Από την ανάληψη των καθηκόντων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχουμε δεσμευτεί να φέρουμε τον ΟΣΕΘ προ της υποχρέωσης να αναλάβει δράση για το σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης.
Εργαζόμαστε όλοι μαζί με πυξίδα την προοπτική της αναβάθμισης των υπηρεσιών της δημόσιας συγκοινωνίας και της καθημερινότητας των πολιτών στη Θεσσαλονίκη.
Αυτά τα βήματα έχουν ήδη φαίνεται σημαντικά αποτελέσματα:
Αναφορικά με τα λεωφορεία:
1ον. Τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ήδη ενταχθεί στο στόλο, ανανεώνοντας το ένα τρίτο του ΟΑΣΘ.
2ον. Έχει προγραμματιστεί διαγωνισμός για τη μίσθωση περισσότερων λεωφορείων για 10+5 χρόνια.
3ον. Ξεκινούν οι διαδικασίες για την συνολική ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ με leasing.
4ον. Έχουν προσληφθεί 190 οδηγοί με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στον ΟΑΣΘ.
5ον. Ο ΟΑΣΘ θα ενισχυθεί με ιδιώτες ελεγκτές, όπως επιβεβαιώθηκε με τη σύμβαση που υπογράφηκε προ ημερών.
6ον. Αντικαθίστανται 18 μισθωμένα λεωφορεία του 2009 με νέα, εκ των οποίων τα 13 θα βγουν άμεσα στην κυκλοφορία.
Ως προς το Μετρό:
1ον. Η κύρια γραμμή με 13 σταθμούς θα παραδοθεί στους πολίτες έως τις 30 Νοεμβρίου 2024.
2ον. Η επέκταση προς Καλαμαριά είναι προγραμματισμένη με 5 επιπλέον σταθμούς μέχρι το τέλος του 2025.
Η διαμόρφωση ενός λειτουργικού και έξυπνου συγκοινωνιακού χάρτη για τη Θεσσαλονίκη αποτελεί μια σημαντική πρόκληση.
Σκοπός είναι να επιτευχθεί η βέλτιστη συνεργασία μεταξύ του Μετρό και των λεωφορειακών γραμμών, εξασφαλίζοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις των πολιτών.
Οι δύο αυτοί τομείς θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συντελώντας έτσι στη βέλτιστη χρήση τους.
Προς αυτή την κατεύθυνση:
– Τροποποιούνται 10 λεωφορειακές γραμμές.
– Δημιουργείται μία νέα γραμμή.
– Προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων στον σταθμό «Νέα Ελβετία» για την εξυπηρέτηση των γραμμών που διέρχονται από εκεί.
– Αποσυμφορείται το κέντρο από σταθμούς μετεπιβίβασης.
Ελπίζουμε ότι ο σχεδιασμός αναμένεται να αναδείξει τη σημασία της βιώσιμης κινητικότητας και της χρήσης αξιόπιστων, ποιοτικών και ασφαλών μέσων μαζικής μεταφοράς.
Με την ολοκλήρωση του Μετρό, επιθυμούμε να έχει διασφαλιστεί η ομαλή ένταξή του στο σύστημα των αστικών μετακινήσεων.
Είναι προφανές ότι, ακόμα κι αν ο σχεδιασμός είναι άρτιος, θα απαιτηθούν προσαρμογές και βελτιώσεις στο μέλλον. Αλλά πρέπει να προετοιμάσουμε κατάλληλα το έδαφος. Γιατί τελικός στόχος είναι να κάνουμε τη ζωή των Θεσσαλονικέων καλύτερη.»
Στην τοποθέτησή του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, υπογράμμισε: «Μια νέα σελίδα ανοίγει για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Μηχανισμοί όπως το Μετρό και οι νέες γραμμές λεωφορείων θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών, με μειωμένους χρόνους μετακίνησης και καλύτερη εξυπηρέτηση.»
Η Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, σημείωσε: «Μέσω μιας σειράς δράσεων, όπως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και η περιορισμένη εισιτηριοδιαφυγή,αναδιαρθρώνουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.»