Πλαστά διπλώματα οδήγησης: Ποιοι τιμωρήθηκαν με «καμπάνα»;

Μια υπόθεση διαφθοράς που απασχόλησε την ελληνική κοινή γνώμη για χρόνια, παίρνει τέλος με καταδικαστικές αποφάσεις που προκαλούν συζητήσεις για την αξιοπιστία του κλάδου των σχολών οδηγών.

Σκάνδαλο με πώληση άδειων οδήγησης στη Διεύθυνση Μεταφορών Μπραχαμίου

Η πολύκροτη υπόθεση που αφορούσε τη Διεύθυνση Μεταφορών Μπραχαμίου αφορούσε ένα κύκλωμα υπαλλήλων σε συνεργασία με ιδιοκτήτες και λειτουργούς σχολών οδηγών στην Ελλάδα, οι οποίοι πωλούσαν πλαστές άδειες οδήγησης — τόσο ερασιτεχνικές όσο και επαγγελματικές — χωρίς καν να απαιτούνται οι απαιτούμενες εξετάσεις δεξιοτήτων. Το σκάνδαλο συγκλόνισε την κοινωνία και τον κλάδο των εκπαιδευτών οδήγησης.

Υπόθεση πλαστών αδειών οδήγησης στη Διεύθυνση Μεταφορών Μπραχαμίου

Επιβολή ποινών και οι επιπτώσεις στον κλάδο

Παρά το γεγονός ότι το Δικαστήριο επέβαλε πολύμηνες ποινές φυλάκισης στους εμπλεκόμενους, οι αποφάσεις αυτές χαρακτηρίστηκαν από ορισμένους ως ελαστικές και ήδη βρίσκονται σε διαδικασίες έφεσης. Αυτό έχει δημιουργήσει έντονους τριγμούς στο χώρο των σχολών οδηγών αλλά και στους συμβούλους οδικής ασφάλειας, καθώς πολλοί από τους καταδικασθέντες συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται φυσιολογικά στον κλάδο, ακόμα και να εμφανίζονται σε τηλεοπτικές εκπομπές ως ειδικοί.

Σχολές Οδηγών και Σύμβουλοι Οδικής Ασφάλειας στο επίκεντρο

Προσωπικές ποινές και οι στρατηγικές υπεράσπισης

Ένας από τους καταδικασθέντες, ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης και συνδικαλιστής, τιμωρήθηκε με 24 μήνες φυλάκιση για τη συμμετοχή του στο δόλιο κύκλωμα, το οποίο διακινούσε πλαστές άδειες έναντι δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Χαρακτηριστικά, η αρχική πρόταση ήταν ποινή 6 μηνών, όμως η υπεράσπιση επέλεξε να ζητήσει μεγαλύτερη ποινή για να διασφαλίσει δικαίωμα στην άσκηση έφεσης και να αποφύγει την αυτόματη αφαίρεση της άδειας λειτουργίας της σχολής. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και με άλλον ιδιοκτήτη σχολής, ο οποίος εμφανίζεται πλέον και ως Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr, η υπόθεση αναμένεται να συνεχιστεί λόγω των πολλαπλών εφέσεων που έχουν κατατεθεί, με εκδίκαση μετά από αρκετούς μήνες.

Εξετάσεις οδήγησης στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1980

Αντιδράσεις από τον κλάδο και επιτακτική ανάγκη θεσμικής αναμόρφωσης

Μετά το τέλος αυτής της πολύκροτης δίκης, στελέχη σχολών οδηγών τόνισαν ότι ο κλάδος δέχθηκε ένα βαρύ πλήγμα καθώς ανάμεσα στους καταδικασθέντες υπάρχουν συνδικαλιστές και σύμβουλοι μεταφορών, οι οποίοι κατείχαν κεντρικές θέσεις σε κρατικούς και επαγγελματικούς φορείς. Η πρωτόδικη απόφαση φέρνει σοβαρά ερωτήματα για το αν μπορούν να συνεχίσουν να εκπροσωπούν τον κλάδο, ειδικά σε μια εποχή που ετοιμάζεται η νομοθετική αναθεώρηση για τις σχολές οδήγησης.

Το Προεδρικό Διάταγμα 208, το οποίο ρυθμίζει τους όρους λειτουργίας και αδειοδότησης των σχολών οδηγών, βρίσκεται σε διαδικασία αναμόρφωσης με στόχο μεγαλύτερη διαφάνεια και αυστηρότερο έλεγχο, γεγονός που καθιστά αναγκαία τη διατήρηση της αξιοπιστίας των συλλογικών οργάνων του κλάδου.

Εκπαιδευτές οδήγησης σε δράση

Η φωνή της κοινότητας: ανάγκη για διαφάνεια και θεσμική καθαρότητα

Η υπόθεση είχε αναδειχθεί και από τον πρώην Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος κατέθεσε κοινοβουλευτική αναφορά επισημαίνοντας τη σοβαρότητα και τη θεσμική διάσταση του σκανδάλου. Πλέον το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς μπορεί κάποιοι που φέρουν την “σκιά” μιας καταδικαστικής πρωτόδικης απόφασης να συνεχίζουν να εκπροσωπούν τον κλάδο, σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο θεσμικών αλλαγών.

Ο κλάδος των εκπαιδευτών οδήγησης στην Ελλάδα χρειάζεται άμεσα θεσμική ανανέωση, διαφάνεια και αξιοπιστία για να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις και να διασφαλίσει το μέλλον του.

δειτε ακομα

δειτε ακομα