Omoda-Jaecoo: Τα νέα μοντέλα που αναμένονται στην ευρωπαϊκή αγορά

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε μια διαρκή μεταμόρφωση, με την είσοδο κινεζικών κατασκευαστών να αλλάζει τα δεδομένα. Η Omoda και η Jaecoo, υπό τη σκέπη της Chery Automobile, αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της δυναμικής εισόδου, έχοντας ήδη κάνει αισθητή την παρουσία τους στην Ελλάδα. Αυτό που έρχεται είναι μια σημαντική διεύρυνση της γκάμας τους στην Ευρώπη, εστιάζοντας σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις που αναμένεται να αναδιαμορφώσουν τον ανταγωνισμό στα δημοφιλή segments των SUV.

Η Στρατηγική Εξηλεκτρισμού: SHS-H vs. SHS-P

Οι νέες προτάσεις της Omoda και της Jaecoo διακρίνονται σε δύο κύριες κατηγορίες, αναδεικνύοντας την προσαρμογή στις σύγχρονες περιβαλλοντικές και λειτουργικές απαιτήσεις:

  • SHS-H (Self-charging Hybrid Electric Vehicle): Πρόκειται για πλήρως υβριδικά μοντέλα (full hybrid) που μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις. Οι μπαταρίες τους δεν φορτίζονται από εξωτερική πηγή (πρίζα), αλλά μέσω του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ανάκτησης ενέργειας.
  • SHS-P (Plug-in Hybrid Electric Vehicle): Αυτά είναι επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα (PHEV) τα οποία προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, περίπου 100 χιλιομέτρων, μέσω φόρτισης από εξωτερική πηγή. Συνδυάζουν την ευελιξία του ηλεκτρικού οχήματος για τις καθημερινές μετακινήσεις με την αυτονομία του βενζινοκίνητου για τα μεγαλύτερα ταξίδια.

Αυτή η δυαδική προσέγγιση επιτρέπει στις μάρκες να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών των καταναλωτών, προσφέροντας επιλογές τόσο για οικολογική συνείδηση όσο και για πρακτική καθημερινή χρήση, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Οι Νέες Αφίξεις και τα Τεχνικά τους Χαρακτηριστικά

Jaecoo 5 SHS-H: Το Συμπαγές Yβριδικό SUV

Το Jaecoo 5 SHS-H έκανε την επίσημη εμφάνισή του τον Ιούνιο του 2025 στην έκθεση MiMo (Μιλάνο και Μόντσα) και αποτελεί την τρίτη επιλογή κινητήρα για το συμπαγές SUV, το οποίο διατίθεται ήδη σε εκδόσεις βενζίνης και αμιγώς ηλεκτρικές. Η ευρωπαϊκή του διάθεση αναμένεται στα τέλη του 2025.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
  • Κινητήριο σύνολο: 1.5 λίτρων 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας, ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία 1,8 kWh.
  • Συνδυαστική ισχύς: 204 ίπποι.

Omoda 7 SHS-P: Δυναμισμός και Τεχνολογία

Το Omoda 7 SHS-P αναμένεται στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του 2026. Αν και τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του επαναφορτιζόμενου συστήματος κίνησης παραμένουν προς το παρόν αδιευκρίνιστα, η αισθητική και η τεχνολογία αποτελούν βασικά στοιχεία.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
  • Εσωτερικό: High-tech σχεδίαση με κεντρική οθόνη 15,5 ιντσών, η οποία διαθέτει την καινοτομία να μετακινείται προς τον συνοδηγό.

Jaecoo 8 SHS-P: Το Κορυφαίο Επταθέσιο SUV

Το 2026 αναμένεται να φτάσει στην Ευρώπη το Jaecoo 8 SHS-P, το οποίο θα αποτελέσει την κορυφαία πρόταση της μάρκας. Με μήκος 4,82 μέτρα και δυνατότητα μεταφοράς έως και επτά ατόμων, εστιάζει στην άνεση και την πολυτέλεια.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
  • Εσωτερικό: Δύο οθόνες 12,3 ιντσών με προσεγμένο σχεδιασμό.
  • Πιθανό κινητήριο σύνολο: Plug-in υβριδικό με συνδυαστική ισχύ 605 ίππων.
  • Εκτός δρόμου ικανότητες: Διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και σύστημα κατανομής ροπής.

Omoda 9 SHS-P: Η Premium Πρόταση με Υψηλές Επιδόσεις

Το Omoda 9 SHS-P τοποθετείται ως ένα premium μοντέλο, συνδυάζοντας δυναμική εμφάνιση με ιδιαίτερα προσεγμένο εσωτερικό. Η αισθητική του χαρακτηρίζεται από έναν μινιμαλιστικό σχεδιασμό και την προσοχή στη λεπτομέρεια.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==
  • Εσωτερικό: Κυρτή οθόνη 24,6 ιντσών που ελέγχει όλες τις λειτουργίες.
  • Κινητήριο σύνολο: 1.5 TGDI κινητήρας και δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα).
  • Συνδυαστική ισχύς: Πάνω από 500 ίπποι.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 4,9 δευτερόλεπτα.
  • Αυτονομία: Πάνω από 1.100 χιλιόμετρα, χάρη σε μπαταρία 34,46 kWh και ρεζερβουάρ 70 λίτρων.

Ανάλυση: Η Ελληνική Αγορά και οι Κινεζικές Προκλήσεις

Η δυναμική επέκταση των Omoda και Jaecoo με αυτά τα νέα, εξηλεκτρισμένα μοντέλα σηματοδοτεί μια περαιτέρω εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Η Ελλάδα, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακολουθεί τις κοινές οδηγίες για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την προώθηση των εξηλεκτρισμένων οχημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, τα plug-in υβριδικά (PHEV) και ορισμένα full hybrid μοντέλα απολαμβάνουν φορολογικά κίνητρα, όπως μειωμένα τέλη ταξινόμησης ή ακόμη και απαλλαγή σε ορισμένες περιπτώσεις, καθιστώντας τα πιο ελκυστικά για τους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο αυτό, εκτός του ότι οι ελληνικές αντιπροσωπείες θα χρειαστεί να προσαρμόσουν τις τιμολογιακές τους πολιτικές, μία άλλη πρόκληση θα είναι η ανάπτυξη επαρκούς δικτύου εξυπηρέτησης. Η καθιέρωση εμπιστοσύνης στην υποστήριξη μετά την πώληση και η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών είναι κρίσιμη για την αποδοχή των κινεζικών μαρκών, ειδικά σε ένα καταναλωτικό κοινό που είναι παραδοσιακά συντηρητικό και προσανατολισμένο σε καθιερωμένες ευρωπαϊκές και ιαπωνικές μάρκες. Η επιτυχία των νέων μοντέλων στην Ελλάδα θα εξαρτηθεί όχι μόνο από την ανταγωνιστική τιμή και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, αλλά και από την ικανότητα των εισαγωγέων να οικοδομήσουν ένα ισχυρό δίκτυο πωλήσεων και after-sales service.

Τι περιμένουμε για την Ελλάδα;

Παραμένει να φανεί πόσα και ποια από τα παραπάνω μοντέλα θα εισαχθούν επίσημα στην ελληνική αγορά. Η στρατηγική επιλογή των μοντέλων που θα διατεθούν θα επηρεαστεί από τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς, όπως η προτίμηση για SUV, η εξοικείωση με τις υβριδικές τεχνολογίες και το κόστος κτήσης. Ωστόσο, η δυναμική που αναπτύσσουν οι Omoda και Jaecoo υποδηλώνει ότι η παρουσία τους θα ενισχυθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.

δειτε ακομα

δειτε ακομα