Οι ειδικοί εξηγούν με ποια ταχύτητα σύγκρουσης ισοδυναμεί η πτώση από τον δέκατο όροφο

Η ταχύτητα δεν συγχωρεί: Κίνδυνοι από τροχαία ακόμα και κάτω από 60 χλμ./ώρα

Η αλήθεια για την οδική ασφάλεια σε χαμηλές ταχύτητες

Πολλοί οδηγοί συχνά υποτιμούν τους κινδύνους ενός ατυχήματος σε ταχύτητες κάτω από 60 χλμ./ώρα, πιστεύοντας ότι δεν προκύπτουν σοβαρές συνέπειες. Ωστόσο, οι ειδικοί ασφαλείας τονίζουν ότι ακόμα και μια σύγκρουση με τέτοια ταχύτητα μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικά αποτελέσματα.

Η σημασία της οδηγικής παιδείας με έμφαση στον ρεαλιστικό φόβο

Ο οδηγός ράλι Cristian Sugár επισημαίνει πως η έλλειψη οδηγητικής κουλτούρας και ειδικότερα η απουσία φόβου αποτελούν βασικά προβλήματα για τους οδηγούς, ειδικά στη Γαλλία. Ένα θανατηφόρο τροχαίο μπορεί να συμβεί ακόμα και με ταχύτητα μόλις 15 χλμ./ώρα, και αυτός ο ρεαλιστικός φόβος θα έπρεπε να διδάσκεται κατά την εκπαίδευση των νέων οδηγών.
Η άγνοια αυτού του κινδύνου οδηγεί πολλούς στο να αισθάνονται άτρωτοι και να οδηγούν ανέμελα, ακόμη και με ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα.

car-crash-2

Προβλήματα από την αιφνίδια ακινητοποίηση και οι κρυφοί κίνδυνοι

Ο σημαντικότερος κίνδυνος δεν είναι απλά η ταχύτητα, αλλά η αιφνίδια στάση του οχήματος σε μια σύγκρουση. Τα εσωτερικά όργανα του σώματος συνεχίζουν να κινούνται λόγω αδράνειας, προκαλώντας σοβαρές εσωτερικές βλάβες όταν συγκρούονται με το “τοίχωμα” του σώματος.

car-crash-3

Τραύματα σε σπλήνα, ήπαρ και νεφρά είναι ιδιαίτερα συχνά, με αποτέλεσμα συχνά θανατηφόρες βλάβες που δεν γίνονται εμφανείς εξωτερικά μετά το ατύχημα.

Πώς η ταχύτητα αντιστοιχεί στην ένταση της πρόσκρουσης

Ο έμπειρος οδηγός ράλι Titi Aur συγκρίνει τη σύγκρουση με συγκεκριμένες πτώσεις:

  • 30 χλμ./ώρα ≈ πτώση από τον πρώτο όροφο
  • 50 χλμ./ώρα ≈ πτώση από τον τρίτο όροφο
  • 90 χλμ./ώρα ≈ πτώση από τον δέκατο όροφο
  • Τα όρια των συστημάτων ασφαλείας στα αυτοκίνητα

    Παρά τα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, η προστασία τους περιορίζεται σε σύγκρουση κάτω των 64 χλμ./ώρα, όπως δοκιμάζεται από τα πρότυπα Euro NCAP. Εκτός αυτού του ορίου, καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να εγγυηθεί πλήρη προστασία των επιβατών.

    δειτε ακομα

    δειτε ακομα