Ένας νέος ανατρεπτικός κινητήρας υδρογόνου παρουσιάζεται ως μία ακόμα καινοτόμος επιλογή για το μέλλον της κινητικότητας.
Οι πολιτικοί στις Βρυξέλλες είναι σαφείς σχετικά με το μέλλον των μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς στόχος είναι η δραστική μείωση της ρύπανσης που προκύπτει από όλα τα είδη οχημάτων. Υπό αυτή την κατεύθυνση, η επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι η βασική προτεραιότητα, και για πολλές χώρες η λύση είναι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, αυτή η στροφή δεν σημαίνει ότι οι παραδοσιακοί κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι στη λήθη, καθώς η χρήση υδρογόνου μπορεί να τους δώσει νέα ζωή.
Πολλές εταιρείες δραστηριοποιούνται στην τεχνολογία υδρογονοκίνησης, και η Νότια Κορέα δεν μένει πίσω σε αυτόν τον τομέα. Η Hyundai-Kia Motor Company, σε συνεργασία με το Korea Institute of Machinery and Material, εργάζεται πάνω σε έναν κινητήρα άμεσου ψεκασμού υδρογόνου 2,0 λίτρων με υπερσυμπιεστή.
Αυτός ο κινητήρας είναι ουσιαστικά η εξέλιξη ενός μοτέρ που ήδη χρησιμοποιείται σε ορισμένα μοντέλα της εταιρείας, αλλά έχει υποστεί τροποποιήσεις για να λειτουργεί αποκλειστικά με υδρογόνο, το οποίο εισάγεται απευθείας στον θάλαμο καύσης με πίεση άνω των 30 bar.
Οι αρχικές δοκιμές που διεξήγαγαν οι μηχανικοί της Hyundai-Kia αποδεικνύουν ότι η θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα είναι υψηλή σε όλα τα στάδια λειτουργίας. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί αποδοτικά και με εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Σε σύγκριση με τα οχήματα που καταναλώνουν βενζίνη, η μείωση στις εκπομπές CO2 φτάνει το 99%, ενώ οι εκπομπές μικροσωματιδίων μειώνονται κατά 90%, και το μονοξείδιο του αζώτου παραμένει σε ελάχιστα επίπεδα.
Η εξέλιξη αυτού του κινητήρα απαιτεί ακόμη χρόνο, καθώς οι μηχανικοί μελετούν την αντοχή του και το πώς μπορεί να ενσωματωθεί σε διάφορους τύπους οχημάτων. Ο κινητήρας δεν προορίζεται μόνο για επιβατικά οχήματα, αλλά και για διάφορες επαγγελματικές εφαρμογές.