Η ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου αναμένεται να επαναστατήσει τις μετακινήσεις στη Δυτική Πελοπόννησο, παρέχοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και ταχύτητα.
Η πρόοδος του έργου Πάτρα-Πύργος είναι σημαντική, καθώς αποτελεί κομβικό άξονα για την περιοχή της Δυτικής Πελοποννήσου, εκτιμώντας ότι θα περιορίσει τον χρόνο ταξιδιού κατά 40 λεπτά ανάμεσα στις δύο πόλεις.
Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, η πρόοδος του έργου είχε φτάσει στο 52% μέχρι τις αρχές Αυγούστου. Μέχρι τα τέλη του έτους, αναμένεται να φτάσει το 75%, με την επισημοποίηση της κυκλοφορίας να αναμένεται το 2025.
Το έργο είναι οργανωμένο σε τρία εργοτάξια: Μιντιλόγλι-Καραίικα, Καράικα-Γαστούνη, και Γαστούνη-Πύργος, με τον τομέα Γαστούνη-Πύργος να είναι ήδη σε προχωρημένο στάδιο και ίσως να παραδοθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Η κατασκευή υπό την ηγεσία της ΑΚΤΩΡ, του Ομίλου Intrakat, προχωρά ταχύτατα. Όπως τόνισε ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη έχει ήδη φτάσει στο 51%, μια εντυπωσιακή αύξηση από το 15% που ήταν στην ανάληψη της νέας διοίκησης.
Το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα αποτελεί το μεγαλύτερο τεχνικό προγραμματισμό, καθώς απαιτεί διαπλάτυνση του υπάρχοντος οδικού δικτύου, παράλληλα με την κυκλοφορία οχημάτων.
Αξιολόγηση του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Ο νέος αυτοκινητόδρομος διαθέτει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, προσφέροντας κεντρική διαχωριστική νησίδα. Αυτή η υποδομή περιλαμβάνει οκτώ κόμβους που συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με διάφορες κοινότητες και τη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας, αφήνοντας θετικές επιπτώσεις σε σχεδόν 200.000 πολίτες.
Αναμένονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στις Χ.Θ. 8+450 και Χ.Θ. 67+900, καθώς και πλευρικοί σταθμοί στις Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Οι νέοι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ θα προσφέρουν ακόμη περισσότερες παροχές στους διερχόμενους.
Το ταξίδι Αθήνα-Πύργος θα περιοριστεί σε λιγότερο από 2 ώρες και 45 λεπτά, ενισχύοντας τη συνολική εμπειρία του ταξιδιώτη. Αυτή η σημαντική υποδομή υπόσχεται να ενδυναμώσει την οικονομία, την κοινωνία και τον πολιτισμό στη Δυτική Πελοπόννησο.
Στην αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος θα εφαρμοστεί και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων, προσφέροντας ευκολία στους χρήστες με φορητούς πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού.