Μία από τις πιο εκπληκτικές ιδιωτικές συλλογές αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, που αριθμεί πάνω από 1.300 οχήματα, βρίσκεται σε διαδικασία εκποίησης. Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία για τους λάτρεις του αυτοκινήτου να αποκτήσουν ιστορικά κομμάτια, καθώς ο ιδιοκτήτης της, Greg Rusk, αποφάσισε να διαθέσει σταδιακά τη θηριώδη συλλογή του σε δημοπρασίες.
Η Ιστορία πίσω από τη Συλλογή: Το Όραμα του Greg Rusk
Ο Greg Rusk, γιος του ιδρυτή της Rusken Packaging, Bobby Rusk, ανέλαβε τις οικογενειακές επιχειρήσεις το 1992. Την ίδια περίοδο ξεκίνησε ένα φιλόδοξο προσωπικό εγχείρημα: τη δημιουργία μιας εκτεταμένης συλλογής αυτοκινήτων. Η φιλοσοφία του ήταν απλή αλλά ασυνήθιστη: αγόραζε ένα αυτοκίνητο, το οδηγούσε για ένα Σαββατοκύριακο και στη συνέχεια το αποθήκευε σε ένα από τα ιδιόκτητα γκαράζ του, συχνά χωρίς να το ξαναχρησιμοποιήσει.
Αυτή η προσέγγιση είχε ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση περίπου 1.300 οχημάτων σε τρεις δεκαετίες. Η ιδιαιτερότητα της συλλογής έγκειται στο γεγονός ότι πολλά από τα αυτοκίνητα παρέμειναν σχεδόν αχρησιμοποίητα, διατηρώντας σε εξαιρετική κατάσταση την μεταπωλητική τους αξία.

Οι Φάσεις της Συλλογής: Από Cadillac σε Pontiac
Η συλλογή του Rusk δεν ήταν τυχαία, αλλά πέρασε από διακριτές φάσεις, αντανακλώντας τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη σε διαφορετικές περιόδους:
- Αρχικά, εστίασε σε δεκάδες οχήματα της Cadillac, αποκτώντας διάφορες εκδόσεις του ιστορικού αμερικανικού κατασκευαστή.
- Ακολούθως, το ενδιαφέρον του στράφηκε σε μοντέλα της Chevrolet.
- Στην πορεία, ο Rusk ανέπτυξε ιδιαίτερη αγάπη για το Pontiac Trans Am, μια έκδοση υψηλών επιδόσεων του Pontiac Firebird, ιδιαίτερα δημοφιλούς στην αγορά των ΗΠΑ.
Αυτή η ποικιλία καθιστά τη συλλογή μοναδική, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα ιστορικών και εμβληματικών αυτοκινήτων από διαφορετικές εποχές και κατασκευαστές.

Η Δημοπρασία: Ευκαιρία για Συλλέκτες
Ο Greg Rusk έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε μια σειρά δημοπρασιών για την εκποίηση της συλλογής του. Περισσότερα από 200 αυτοκίνητα έχουν ήδη προγραμματιστεί να βγουν στο σφυρί εντός του τρέχοντος μήνα, ενώ τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν σύντομα. Ήδη, 180 οχήματα έχουν αναρτηθεί διαδικτυακά ως αγγελίες.
Analysis: Η διάθεση μιας τόσο μεγάλης συλλογής ενδεχομένως να οφείλεται σε λόγους που άπτονται της διαχείρισης, της συντήρησης και του κόστους αποθήκευσης ενός τόσο μεγάλου αριθμού οχημάτων. Επιπλέον, το τρέχον περιβάλλον των δημοπρασιών κλασικών αυτοκινήτων είναι ευνοϊκό, με τις τιμές να σημειώνουν άνοδο για ορισμένα σπάνια μοντέλα, καθιστώντας την περίοδο ιδανική για την πώληση.
Σημειώνεται ότι κάποια από τα οχήματα είναι άμεσα διαθέσιμα για οδήγηση, ενώ άλλα απαιτούν από μικρές έως εκτεταμένες επισκευές για να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν νόμιμα.
Κορυφαία Κομμάτια της Συλλογής
Μεταξύ των αυτοκινήτων που θα τεθούν προς πώληση, ξεχωρίζουν:
- Ένα Pontiac Firebird Trans Am του 1998 σε χρυσή απόχρωση, με μόλις 83.700 χιλιόμετρα.
- Κλασικά αμερικανικά αυτοκίνητα, όπως ένα Chevrolet C10 με κινητήρα V8.
- Ένα Pontiac Chieftain του 1953.
- Μια Cadillac Sedan de Ville του 1956.
Η συλλογή περιλαμβάνει επίσης σημαντικά ευρωπαϊκά και ιαπωνικά μοντέλα, διευρύνοντας το ενδιαφέρον για διεθνείς συλλέκτες:
- Ένα Jaguar XK120 του 1953.
- Ένα Mazda RX-7 Turbo του 1989 με κινητήρα LS1.
- Ένα Toyota Celica ST Coupe του 1995.
- Μια Porsche 911 Coupe του 1967.

Πέρα από το Χόμπι: Η Οικονομική Αξία και η Κληρονομιά
Η περίπτωση του Greg Rusk αναδεικνύει όχι μόνο το πάθος για το αυτοκίνητο, αλλά και την επενδυτική διάσταση των κλασικών οχημάτων. Η προσεκτική διατήρηση των αυτοκινήτων, ακόμη και χωρίς χρήση, εξασφάλισε τη διατήρηση της αξίας τους, κάτι που δεν είναι δεδομένο για οποιαδήποτε συλλογή.
In the author’s assessment: Η πρακτική του Rusk να αγοράζει και να αποθηκεύει οχήματα με ελάχιστη χρήση, μπορεί να θεωρηθεί ως μια μορφή “αποθησαύρισης” που αποσκοπεί στη διατήρηση της αυθεντικότητας και, εν τέλει, της αξίας των οχημάτων, σε αντίθεση με τη συνηθισμένη προσέγγιση των συλλεκτών που απολαμβάνουν την οδήγηση και την επίδειξη των αποκτημάτων τους.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: