Καθώς η κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος προχωρά, το βλέμμα στραφεί στη συνέχεια αυτού του έργου.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, υποσχόμενος αυξημένη ασφάλεια, ταχύτερες μεταφορές και ανανέωση της τουριστικής και αναπτυξιακής ζήτησης στην Ηλεία. Επί του παρόντος, τα ποσοστά ολοκλήρωσης δε φαίνονται να έχουν ξεπεράσει το 60%, με προοπτική παράδοσης στους οδηγούς το 2025. Η πρόοδος του έργου εντείνει την προσοχή γύρω από την επόμενη φάση, δηλαδή τον άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, που εκτείνεται σε πάνω από 80 χλμ.
Μιλώντας στο πρόσφατο Olympia Forum V, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε ότι αυτός ο δρόμος είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης, δεδομένου ότι θα συνδέσει την ανατολική και κεντρική Πελοπόννησο με τη δυτική και θα προσφέρει αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή της Ηλείας.
Πρόσφατα, η συζήτηση γύρω από τον δρόμο αναθερμάνθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης του CEO της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα, με την βουλευτή Ηλείας, πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η βουλευτής ζήτησε ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, επισημαίνοντας ότι το νότιο τμήμα του νομού είναι το μόνο στην Ελλάδα που δεν διαθέτει σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Κατά συνέπεια, η ανάγκη για την κατασκευή του έργου είναι επιτακτική προκειμένου να διασφαλιστούν ασφαλέστερες μετακινήσεις και να ολοκληρωθεί το οδικό «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου.
Ο κ. Παπανικόλας ενημέρωσε την κυρία Αυγερινοπούλου για την προμελέτη της Ολυμπίας Οδού σχετικά με την επέκταση του δρόμου και τις εναλλακτικές λύσεις που εξετάζονται για την περιβαλλοντικά ευαίσθητη περιοχή του Καϊάφα.
Όπως σημείωσε ο κ. Ταχιάος, το κύριο εμπόδιο είναι η χρηματοδότηση, καθώς το κόστος του έργου φτάνει τα 700 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι, η εξέλιξη του έργου θα γίνει τμηματικά. Το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον κόμβο του Αλφειού θα προγραμματιστεί νωρίτερα, φέρνοντας την Ολυμπία Οδό πιο κοντά στην Αρχαία Ολυμπία, ενώ η υπόλοιπη κατασκευή θα μετατεθεί για αργότερα λόγω του υψηλού κόστους.