Η Toyota ετοιμάζει δυναμική επιστροφή στα σπορ αυτοκίνητα, με δύο νέα μοντέλα που θα μοιράζονται τον ίδιο υπερσύγχρονο κινητήρα, αλλά θα έχουν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα για να κατακτήσουν τις καρδιές των φίλων της ταχύτητας.
Η επανεμφάνιση της GR Celica και η εξέλιξη της GR Supra
Οι τελευταίες πληροφορίες από την Ιαπωνία φέρνουν στο προσκήνιο τα σχέδια της Toyota για την αναβίωση θρύλων. Η επερχόμενη GR Celica, σύμφωνα με τις διαρροές, θα ακολουθήσει μια εντελώς νέα φιλοσοφία, όντας ένα τετρακίνητο sportscar με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα. Αναμένεται να αποδίδει περίπου 400 ίππους, δίχως ηλεκτρική υποβοήθηση, προσφέροντας μια αγνή, μηχανολογική εμπειρία οδήγησης. Αυτή η προσέγγιση θυμίζει τα θρυλικά rally cars του παρελθόντος, με σύγχρονη τεχνολογία.

Από την άλλη πλευρά, η νέα GR Supra θα διατηρήσει την κλασική της διάταξη με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η μεγάλη αλλαγή έγκειται στην ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας, η οποία αναμένεται να ανεβάσει τη συνολική ισχύ στους 500 ίππους. Αυτή η υβριδική μονάδα θα προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις, συνδυάζοντας την παραδοσιακή σπορ αίσθηση με την αποδοτικότητα της ηλεκτροκίνησης.
Ο κοινός παρονομαστής: Ένας νέος, ισχυρός κινητήρας
Και τα δύο μοντέλα θα μοιράζονται τον ολοκαίνουριο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο αιχμής, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε φάση εξέλιξης στην Ιαπωνία, υποσχόμενο υψηλή απόδοση και αξιοπιστία, χαρακτηριστικά που συνάδουν με την φήμη της Toyota. Στην περίπτωση της Supra, ο θερμικός κινητήρας θα συνεργάζεται αρμονικά με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία, τοποθετημένα στο πίσω μέρος για βέλτιστη κατανομή βάρους.

Για την περαιτέρω μείωση του βάρους, κάτι ζωτικής σημασίας για τα σπορ αυτοκίνητα, εξετάζεται η χρήση ανθρακονημάτων στον άξονα μετάδοσης της κίνησης. Αυτό θα συμβάλει στην ενίσχυση της ευελιξίας και των δυναμικών χαρακτηριστικών των οχημάτων.
Επιλογές κιβωτίων και πιθανές εκπλήξεις
Όπως και στα επιτυχημένα GR Corolla και GR Yaris, έτσι και οι GR Celica και GR Supra θα προσφέρονται με δύο διαφορετικές επιλογές κιβωτίου ταχυτήτων:
- Ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, για τους οδηγούς που αναζητούν την απόλυτη σύνδεση με το αυτοκίνητο και την αυθεντική σπορ αίσθηση.
- Ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, για όσους επιθυμούν μεγαλύτερη ευκολία και άνεση, χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις.

Ενώ η Toyota δεν έχει επιβεβαιώσει επισήμως τις φήμες για την κεντρομήχανη Celica, είναι κοινό μυστικό πως πραγματοποιούνται δοκιμές σε σχετικά πρωτότυπα. Αρχικά, αυτά τα πρωτότυπα είχαν συνδεθεί με την πιθανή αναβίωση του MR2. Αυτό αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε στο μέλλον τόσο μία Celica Coupe όσο και ένα MR2 Roadster, μοιραζόμενα κοινά τεχνικά θεμέλια, προσφέροντας έτσι μια ευρεία γκάμα σπορ επιλογών.
Χρονοδιάγραμμα και εκτιμώμενες τιμές
Οι τελευταίες αναφορές τοποθετούν την παρουσίαση της νέας GR Supra το 2027 και της GR Celica το 2028, πιθανότατα μετά από την εμφάνιση κάποιου πρωτοτύπου την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθούν τα θέματα εξέλιξης που αντιμετωπίζει η Toyota με το κεντρομήχανο πρωτότυπο GR Yaris M, τα οποία ενδέχεται να φέρουν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές, εκτιμάται ότι η νέα GR Supra θα κυμαίνεται μεταξύ 52.000 και 65.000 ευρώ στην Ιαπωνία, τιμή υψηλότερη από τον προκάτοχό της, αλλά χαμηλότερη από την ειδική έκδοση Final Edition. Αντίστοιχα, η GR Celica αναμένεται να ξεκινά από περίπου 45.000 ευρώ στην ασιατική αγορά. Είναι αυτονόητο ότι οι τιμές στην Ευρώπη θα είναι σημαντικά υψηλότερες, λόγω δασμών και των διαφορών στη φορολογία.
