Είναι η υπερβολική ταχύτητα η κύρια αιτία τροχαίων ατυχημάτων στις πόλεις; Η Ευρώπη φαίνεται να πιστεύει κάτι τέτοιο και λαμβάνει μέτρα!
Μείωση Ορίων Ταχύτητας στις Ευρωπαϊκές Πόλεις: Ένας Οδηγός για την Ασφάλεια
Η υπερβολική ταχύτητα αναγνωρίζεται ευρέως ως ένας από τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα εντός των πόλεων. Γι’ αυτό και όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις υιοθετούν χαμηλότερα όρια ταχύτητας, στοχεύοντας στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2022, το 38% των τροχαίων ατυχημάτων στα κράτη μέλη της ΕΕ συμβαίνουν σε αστικές περιοχές, σε αντίθεση με το 9% που συμβαίνουν σε αυτοκινητόδρομους. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις στις πόλεις.
Η Μπολόνια και η Παβία Πρωτοπορούν
Πόλεις στην Ιταλία, όπως η Μπολόνια και η Παβία, έχουν ήδη εφαρμόσει όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στους περισσότερους δρόμους τους. Στην Μπολόνια, η εφαρμογή αυτού του μέτρου το 2024 οδήγησε σε μείωση κατά 49% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε σύγκριση με το 2023, καταδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα της μείωσης της ταχύτητας.
Το Παρίσι έχει επίσης υιοθετήσει παρόμοια μέτρα, με όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στους περισσότερους δρόμους της πόλης.

Coignières: Πρωτοποριακό Όριο Ταχύτητας 20 χλμ./ώρα
Η γαλλική κοινότητα της Coignières, στην περιφέρεια Île-de-France, πήγε ένα βήμα παραπέρα, εφαρμόζοντας από τις 13 Ιανουαρίου ένα ακόμη χαμηλότερο όριο ταχύτητας σε αρκετούς δρόμους. Οι οδηγοί δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τα 20 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένες οδούς, όπως οι Rue des Étangs, Rue de la Mairie, Rue de Neauphle και Rue des Merciers.

Δήμαρχος Coignières: Ενίσχυση της Ασφάλειας για τους Ευάλωτους Χρήστες
Ο Didier Fischer, δήμαρχος της Coignières, υπερασπίζεται το μέτρο, τονίζοντας ότι «αυτό το πείραμα διάρκειας ενός έτους αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας των ευάλωτων χρηστών αυτών των δρόμων, ειδικά των πεζών και των ποδηλατών.»
Παρόλα αυτά, υπάρχουν ανησυχίες από τους κατοίκους, οι οποίοι θεωρούν ότι η συγκεκριμένη ταχύτητα είναι υπερβολικά χαμηλή.
Επανεκτίμηση και Συμμετοχή των Πολιτών
Το πείραμα θα επανεκτιμηθεί τον Ιανουάριο του 2026, και ο δήμαρχος διαβεβαιώνει ότι θα λάβει υπόψη τις απόψεις των κατοίκων και τις παρατηρήσεις των δημοτικών υπηρεσιών πριν λάβει την τελική απόφαση για την οριστική εφαρμογή του μέτρου.