Mazda: Επανάσταση στον Κινητήρα Εσωτερικής Καύσης

Έχουμε επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση, αλλά η Mazda ανατρέπει τα δεδομένα: εξελίσσει τον “ιδανικό” κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον Skyactiv-Z.

Skyactiv-Z: Η Επόμενη Γενιά Κινητήρων Mazda

Τα τελευταία χρόνια, η συζήτηση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει υποχωρήσει, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μονοπωλούν το ενδιαφέρον. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν την προσοχή τους στα ηλεκτρικά μοντέλα και τα μελλοντικά τους σχέδια. Ωστόσο, η Mazda κάνει την έκπληξη, εξελίσσοντας έναν ολοκαίνουργιο θερμικό κινητήρα, τον οποίο αποκαλεί «ιδανικό».

mazda skyactiv-z b

Ντεμπούτο στο Νέο Mazda CX-5

Ο Skyactiv-Z αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στο νέο CX-5, που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2027. Το SUV θα χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων, σε συνδυασμό με ένα υβριδικό σύστημα. Στόχος είναι να πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 7, εξασφαλίζοντας ένα καθαρότερο μέλλον για την αυτοκίνηση.

Βελτιωμένη Απόδοση και Τεχνολογία

Η Mazda ισχυρίζεται ότι το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης θα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη αποδοτικότητα σε σύγκριση με τους Skyactiv-G και Skyactiv-X. Επιπλέον, η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε θα εφαρμοστεί στους 6κύλινδρους κινητήρες, καθώς και στους περιστροφικούς κινητήρες (Wankel).

mazda skyactiv-z c

SPCCI: Επανάσταση στην Καύση

Με τη βελτίωση της καύσης SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition), οι μηχανικοί στοχεύουν στη βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και στη μείωση των καυσαερίων. Ο Skyactiv-Z υπολογίζεται ότι θα επιτύχει την απόλυτη αναλογία αέρα-καυσίμου, με τον λ να είναι ισοδύναμος με 1.0 – ένα κορυφαίο μείγμα.

Το Μέλλον του Wankel

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον Wankel; Θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ως γεννήτρια για την αύξηση της αυτονομίας, όπως στο MX-30 e-Skyactiv R-EV; Ή θα δούμε μια πιο δυναμική επιστροφή του;

δειτε ακομα

δειτε ακομα