«Μαύρη Λίστα» Οδηγών στην Ευρώπη – Αυστηρές Ποινές για Παράβαση

Στην καρδιά της Ευρώπης, γίνεται ένας σημαντικός μετασχηματισμός στην ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τις τροχαίες παραβάσεις, με στόχο την καταπολέμηση της ατιμωρησίας και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Ακριβώς όπως ένα επιμένον πρόβλημα, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν ακόμα σοβαρή ανησυχία στις ευρωπαϊκές οδούς, παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια. Ουσιαστικά, η επικίνδυνη οδήγηση παραμένει αρκετά διαδεδομένη, οδηγώντας σε σοβαρές παραβάσεις κυκλοφορίας.

Αυτές οι παραβάσεις μπορεί να τιμωρούνται αυστηρά σε εθνικό επίπεδο, ωστόσο συχνά οι παραβάτες που προέρχονται από άλλη χώρα της ΕΕ μένουν ατιμώρητοι.

Σύμφωνα με δεδομένα της ΕΕ, μόλις το 40% των προστίμων για παραβάσεις που πραγματοποιούνται από οδηγούς ξένων χωρών αποπληρώνονται, με το υπόλοιπο 60% να μένει ανέκδοτο εξαιτίας των δυσκολιών στην αναγνώριση και επιβολή ποινών.

αλκοτέστ

Αυτό το κενό στην επιβολή ποινών δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τις αρχές της ΕΕ, οι οποίες ετοιμάζονται να εισάγουν ένα σύστημα κλήσεων χωρίς σύνορα. Μια νέα δομή θα γεφυρώσει τις διαφορές, επιτρέποντας την τιμωρία των οδηγών που παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα.

Τα κράτη-μέλη καλούνται να προετοιμάσουν βάσεις δεδομένων και να απαντούν άμεσα σε αιτήματα άλλων χωρών της ΕΕ, ολοκληρώνοντας τις διαδικασίες χωρίς καθυστερήσεις.

Μόλις πρόσφατα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο έδωσαν την οριστική έγκριση της σχετικής οδηγίας, φέρνοντας κοντά την πρακτική εφαρμογή ενός ενιαίου, αποτελεσματικού «ποινολογίου» για τους Ευρωπαίους οδηγούς. Η συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών αναμένεται να αναβαθμιστεί, διευκολύνοντας τις διαδικασίες ταυτοποίησης παραβατών και επιβολής ποινών, επιδιώκοντας τελικά την ενδυνάμωση της οδικής ασφάλειας.

Οι εθνικές αρχές θα εστιάσουν σε σοβαρές παραβάσεις, όπως:

  • Υπερβολική ταχύτητα.
  • Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών.
  • Όπως και άλλες επικίνδυνες συμπεριφορές, π.χ.:
  • Μη τήρηση ασφαλούς απόστασης.
  • Επικίνδυνες προσπεράσεις.
  • Λανθασμένοι ελιγμοί στάθμευσης.
  • Διάσχιση συνεχών λευκών γραμμών.
  • Οδήγηση αντίθετης κατεύθυνσης.
  • Μη τήρηση των κανόνων σχετικά με τις λωρίδες έκτακτης ανάγκης.
  • Συμμετοχή σε ατυχήματα και μη συμμόρφωση με σιδηροδρομικές διατάξεις.
έλεγχος τροχαίας

Επιπλέον, ένα ηλεκτρονικό portal θα δίνει στους πολίτες πρόσβαση σε πληροφορίες για τους κανόνες οδικής ασφάλειας που ισχύουν σε κάθε κράτος μέλος, και θα καθοδηγεί στη διαδικασία εξόφλησης προστίμων.

Όπως αναφέρει η ΕΕ, θα ληφθούν πρόσθετα μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων κατά την επιβολή ποινών μέσω των συνόρων.

Σύμφωνα με τον Επίτροπο της ΕΕ για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό, Απόστολο Τζιτζικώστα, «κάθε χρόνο, περισσότερα από 20.000 άτομα χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης. Είναι ζωτικής σημασίας να εφαρμόσουμε ένα πραγματικό αποτρεπτικό εργαλείο με την επιβολή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι οι πράξεις τους έχουν συνέπειες, είτε βρίσκονται στη χώρα τους είτε στο εξωτερικό».

δειτε ακομα

δειτε ακομα