Η Κίνα κατακτά την αγορά αυτοκινήτων: Ευρωπαϊκές μάρκες σε πλήρη εγρήγορση
Η επόμενη Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι (14-20 Οκτωβρίου) έρχεται να επισημάνει μια νέα εμπορική αναμέτρηση ανάμεσα σε Ευρωπαίους και Κινέζους κατασκευαστές. Θα είναι μια αναγκαία ευκαιρία για να αποτιμηθούν τα δυνατά και αδύναμα σημεία των ξένων και ντόπιων παικτών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της εποχής μας.
Η ηλεκτροκίνηση έχει επιταχυνθεί εντυπωσιακά στην κινεζική αγορά, κάτι που εγείρει ανησυχίες στους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Παρά τις προσπάθειες των Ευρωπαϊκών κρατών να προχωρήσουν σε ενεργειακή μετάβαση, τα μερίδια αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στην Γαλλία και Γερμανία παραμένουν κάτω από το 15%, ενώ στην Ισπανία και την Ιταλία κυμαίνονται κάτω από το 5%.
Μια σαφής στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν παρατηρημένη το καλοκαίρι, τα αίτια της οποίας είναι τόσο πρακτικά όσο και οικονομικά. Η καθημερινή εμπειρία χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με την περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, τους μεγάλους χρόνους φόρτισης και τις υψηλές τιμές, που αγγίζουν κατά μέσο όρο τις 42.000 ευρώ, είναι ανασταλτικοί παράγοντες για τη μετάβαση.
Γιατί οι Κινέζοι ευημερούν
Η Κίνα έχει ήδη καταφέρει να εξελιχθεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, με πολλές από τις MG, BYD και Nio να κατανοούν νωρίς τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας LFP που προσφέρει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στον τομέα των μπαταριών. Αυτή η στρατηγική φαίνεται να καθυστέρησε να γίνει κοινώς αποδεκτή από τους Ευρώπης κατασκευαστές, πολλοί από τους οποίους επιστρέφουν τώρα γύρω από τις LFP μπαταρίες, επηρεασμένες από την επιτυχία αυτών στην πρόσφατη Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου.
Η ανταγωνιστικότητα τιμών είναι επίσης ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τους Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι προσφέρουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα με 20-30% χαμηλότερες τιμές από εκείνες των Ευρωπαίων ανταγωνιστών, κερδίζοντας έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με το φόβο ενός εμπορικού κύματος, οι Βρυξέλλες αναγκάζονται να αντιδράσουν, αντιμετωπίζοντας τις επιδοτήσεις που δέχονται οι Κινέζοι κατασκευαστές. Έτσι ανακοινώθηκαν επιπλέον δασμοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, αν και η ίδρυση εργοστασίων στην Ουγγαρία (BYD) και στην Ισπανία (Chery) υποδηλώνει μια επιτυχημένη παράκαμψη αυτού του εμποδίου, εμποδίζοντας τους Ευρωπαίους να προλάβουν την καταιγίδα.
Η απάντηση των Ευρωπαίων
Όμως, παρόλο που οι νέες κινεζικές μάρκες προσελκύουν την προσοχή των millennials μέσω των καινοτόμων τεχνολογιών τους, εξακολουθούν να αποκτούν έδαφος σε έναν τομέα με υποανάπτυκτο δίκτυο διανομής. Ωστόσο, παίκτες όπως οι Emil Frey, BYmyCAR, Jean Lain και Bodemer έχουν αρχίσει να δημιουργούνται στην αγορά για να γεφυρώσουν τη διαφορά.
Εντούτοις, η περιορισμένη διάδοση και η αβεβαιότητα σχετικά με την προμήθεια ανταλλακτικών παραμένουν προκλήσεις για τις κινεζικές μάρκες. Στο πλαίσιο αυτό, η MG έχει ήδη ξεκινήσει τη δική της πλατφόρμα διανομής ανταλλακτικών στη Γαλλία φέτος, ενώ οι παραδοσιακοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές αναζητούν στρατηγικές συνεργασίες, όπως η Stellantis που ξεκινά την κινεζική μάρκα Leapmotor.
Η μάχη ανάμεσα σε Κινέζους και Ευρωπαίους κατασκευαστές μόλις ξεκινά, και οι εξελίξεις σίγουρα θα είναι συναρπαστικές.