Η Toyota φαίνεται ότι σχεδιάζει να φέρει πίσω το εμβληματικό MR2, και οι τελευταίες πληροφορίες υποδεικνύουν ότι το νέο μοντέλο θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό.
Εδώ και κάποιο καιρό, υπάρχουν φήμες ότι η Toyota ετοιμάζεται να αναβιώσει το κλασικό σπορ αυτοκίνητό της, το MR2, με εντυπωσιακή δύναμη που μπορεί να είναι διπλάσια σε σύγκριση με την τελευταία του έκδοση.
Αρχικά, ακουγόταν ότι το νέο MR2 θα μοιραστεί τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων από τα GR Yaris και GR Corolla. Ωστόσο, αυτό το σχέδιο έχει εγκαταλειφθεί, με συζητήσεις για τη χρήση ενός πιο ισχυρού κινητήρα 2.0 λίτρων.
Σύμφωνα με πηγές, μια πρώτη έκδοση του MR2 θα μπορούσε να έρθει με κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων με δύναμη περίπου 400 ίππων και τετρακίνηση. Η αρχική κυκλοφορία του θα μπορούσε να γίνει το 2026, με μια ηλεκτρική έκδοση αργότερα, το 2027, που θα διατήρησει τη φιλοσοφία του κεντρικού κινητήρα.
Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτή η ιδέα δεν προχωρά πλέον, καθώς η ανάπτυξη δύο σχεδόν όμοιων σπορ αυτοκινήτων με διαφορετικά συστήματα κίνησης αποδεικνύεται οικονομικά ασύμφορη.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία, όπου οι κερδοφορίες είναι χαμηλές και οι αγοραστές περιορισμένοι, η διαφοροποίηση του προϊόντος δεν φαίνεται εύκολη ή λογική. Μάλλον, η Toyota μπορεί να εστιάσει σε ένα σπορ αυτοκίνητο με έναν μόνο τύπο κίνησης.
Κατά συνέπεια, οι περισσότεροι ειδικοί εκτιμούν ότι η Toyota εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρική έκδοση του MR2. Με βάση το εντυπωσιακό πρωτότυπο Toyota FT-Se Concept, που παρουσιάστηκε το 2023 στο Japan Mobility Show, πρόθεση της εταιρείας είναι να δείξει ότι οι ηλεκτρικές επιλογές μπορούν να είναι εξίσου συναρπαστικές.
Παρά τις αμφιβολίες που ενδέχεται να υπάρχουν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φαίνεται πως το μελλοντικό MR2 πιθανότατα θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό. Φημολογείται μάλιστα ότι η ονομασία του ενδέχεται να αλλάξει, αλλά το μοντέλο θα αποτελεί ουσιαστικά μία συνέχεια του θρυλικού roadster.
«Το FT-Se concept είναι μια οραματική προσέγγιση για το πώς θα μπορούσε να είναι ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, το οποίο θα μαγνητίσει τον οδηγό και θα χτίσει μια μακροχρόνια σχέση μαζί του», είχε δηλώσει η Toyota κατά την παρουσίαση του πρωτοτύπου στην έκθεση του Τόκιο.
«Στις τελευταίες μπαταρίες, που είναι χαμηλές και υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, βρίσκονται οι παράγοντες που επιτρέπουν στο FT-Se να υπερβαίνει τα όρια της απόδοσης.
«Αυτή η τεχνολογία σε συνδυασμό με τη μείωση μεγέθους και βάρους στα εξαρτήματα όπως ο κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης και η μονάδα κλιματισμού, ανοίγουν δυνατότητες για βελτίωση των παραδοσιακών χαρακτηριστικών των σπορ αυτοκινήτων, όπως η σταθερότητα στις στροφές και η άμεση ανταπόκριση», πρόσθεσε η ιαπωνική εταιρεία.