Ετοιμαστείτε για την απόλυτη δοκιμασία! Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Mercedes-Benz GLC περνάει από “ψυχρές” δοκιμές, αποδεικνύοντας ότι είναι έτοιμη για κάθε πρόκληση.
Η Mercedes-Benz GLC, ένα SUV με σταθερή θέση στις προτιμήσεις του κοινού, ετοιμάζεται να κατακτήσει την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων με την EV έκδοσή της. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει σημαντικά σε αυτό το νέο μοντέλο.
Δοκιμές σε ακραίες συνθήκες: Ηλεκτρική GLC στην Σουηδία
Πρωτότυπα της ηλεκτρικής GLC, καλυμμένα με βαρύ καμουφλάζ, υποβλήθηκαν σε χειμερινές δοκιμές στην Σουηδία, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Εκεί, αντιμετώπισαν ακραίες θερμοκρασίες υπό το μηδέν και χιονισμένους δρόμους. Οι δοκιμές δεν επικεντρώθηκαν μόνο στην κίνηση σε χιονισμένο τοπίο, αλλά και στην διασφάλιση υψηλής απόδοσης και ικανοποιητικής αυτονομίας σε αντίξοες συνθήκες.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή του Arjeplog, έναν δημοφιλή προορισμό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επιθυμούν να δοκιμάσουν τα όρια των οχημάτων τους σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Εδώ δοκιμάζονται συστήματα όπως η τετρακίνηση Mercedes-Benz 4MATIC.

Η ηλεκτρική GLC εξασφάλισε την απαιτούμενη πρόσφυση σε παγωμένους δρόμους χάρη στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Αισθητήρες παρακολουθούν την περιστροφή των τροχών και κατανέμουν την ροπή ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη πρόσφυση και οδική ευστάθεια σε χιόνι και πάγο. Η ανεξάρτητη λειτουργία των δύο ηλεκτροκινητήρων συμβάλλει στη διατήρηση της κινητήριας δύναμης σε ιδανικό επίπεδο.
Επιπλέον, το νέο σύστημα πέδησης της ηλεκτρικής GLC έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στις δοκιμές στην Σουηδία χάρη στις επιδόσεις του.

Αυτονομία και τεχνολογία μπαταρίας στην ηλεκτρική GLC
Η αυτονομία αποτελεί βασικό παράγοντα για τα ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά σε ψυχρές συνθήκες. Η πλήρως ηλεκτρική GLC διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες μπαταρίας και μετάδοσης κίνησης, εξασφαλίζοντας αξιόλογη αυτονομία ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η αρχιτεκτονική 800 volt συμβάλλει στην απόδοση και στη σημαντική μείωση του χρόνου φόρτισης.
Η GLC EV θα είναι διαθέσιμη με διάφορες επιλογές μπαταριών υψηλής τάσης. Η κορυφαία έκδοση θα υποστηρίζει φόρτιση DC με ρυθμό άνω των 320 kW. Εκτός από την χωρητικότητα, οι μπαταρίες διαφέρουν και στην χημεία τους. Οι προηγμένες κυψέλες χρησιμοποιούν ανόδους με οξείδιο του πυριτίου αναμεμειγμένο με γραφίτη, επιτυγχάνοντας υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερο βάρος.

Επιπλέον, η ηλεκτρική GLC διαθέτει αντλία θερμότητας στον βασικό εξοπλισμό. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί περίπου το ένα τρίτο της ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρειαζόταν ένας συμβατικός ηλεκτρικός θερμαντήρας για να επιτύχει την ίδια απόδοση στην θέρμανση του εσωτερικού.
Ακραίες δοκιμές στον Αρκτικό Κύκλο
Στις δοκιμές στο Arjeplog, στα όρια του Αρκτικού Κύκλου, οι θερμοκρασίες φτάνουν τους -10 βαθμούς Κελσίου. Εκεί, υπάρχουν πίστες δοκιμών με κλίσεις έως 20%, επιφάνειες με διαφορετικούς συντελεστές τριβής και διαδρομές για έλεγχο των δυνατοτήτων χειρισμού. Κάθε νέο μοντέλο της Mercedes-Benz υποβάλλεται σε περισσότερα από 500 διαφορετικά τεστ, ενώ για τα ηλεκτρικά οχήματα προστίθενται επιπλέον 100.

Υπάρχουν επίσης πολλαπλές δοκιμές φόρτισης σε ένα ειδικό κέντρο, όπου δοκιμάζονται διάφορες απαιτήσεις φόρτισης, από απλές οικιακές πρίζες μέχρι ταχυφορτιστές.
Τέλος, κάθε κατασκευαστής διεξάγει δοκιμές και στα δύο άκρα των συνθηκών. Εκτός από τις χειμερινές δοκιμές, υπάρχουν και θερινές αξιολογήσεις σε περιοχές όπως η Αριζόνα στις ΗΠΑ και η Νότια Αφρική, με θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 50 βαθμούς Κελσίου. Έτσι, η Mercedes-Benz GLC EV αποδεικνύει την αξιοπιστία της σε κάθε πιθανό σενάριο.