Το εμβληματικό Volvo 480, το compact σουηδικό sports-coupe που σημάδεψε την ιστορία της αυτοκίνησης ως το πρώτο προσθιοκίνητο Volvo, επιστρέφει στο προσκήνιο μέσω ενός εντυπωσιακού φανταστικού concept.
Η Ιστορία του Volvo 480: Ένα Ορόσημο για τη Volvo
Το Volvo 480, που παρήχθη στο Born της Ολλανδίας από το 1986 έως το 1995, αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήταν το πρώτο μοντέλο της Volvo με κίνηση στους εμπρός τροχούς, μια σημαντική αλλαγή φιλοσοφίας για τον κατασκευαστή. Επιπλέον, ξεχώριζε για τα δημοφιλή αναδιπλούμενα φώτα (pop-up headlights), ένα σχεδιαστικό στοιχείο που ήταν εξαιρετικά διαδεδομένο την εποχή εκείνη και έδινε στο 480 έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα.

Το 480 προσφέρθηκε σε μία μόνο έκδοση αμαξώματος, βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα με τα Volvo 440/460. Ωστόσο, ο σχεδιασμός του ήταν εξαιρετικά ιδιαίτερος και εκκεντρικός, με ένα τρίθυρο στυλ liftback και διάταξη τεσσάρων θέσεων στο εσωτερικό. Αν και διατέθηκε ως Coupe στην Ευρώπη, τα σχέδια για εξαγωγή του στις ΗΠΑ το 1987 δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Κάτω από το καπό, το 480 διέθετε κινητήρες 1.7 και 2.0 λίτρων, με απόδοση από 95 έως 122 ίππους, σε συνδυασμό με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Το χαμηλό βάρος του επέτρεπε στην ισχυρότερη έκδοσή του να επιταχύνει στα 100 km/h σε περίπου 9,0 δευτερόλεπτα. Κατά καιρούς, αναπτύχθηκαν διάφορα πρωτότυπα του 480, όπως μια έκδοση Turbo, ένα αμιγώς ηλεκτρικό, ακόμη και ένα Cabriolet που μετατράπηκε σε Targa από την American Sunroof Company στο Ντιτρόιτ.
Το Volvo 480 Monterey Concept: Επιστροφή στο Μέλλον
Σήμερα, ο ψηφιακός καλλιτέχνης Magnus Juraschek ονειρεύτηκε την επιστροφή του ονόματος 480, αυτή τη φορά ως ένα εντυπωσιακό roadster. Το Volvo 480 Monterey Concept, όπως ονομάζεται το έργο του, φαντάζεται το αυτοκίνητο ως ένα μοντέλο αντάξιο να παρουσιαστεί στην ετήσια εκδήλωση Monterey Car Week, εξ ου και η ονομασία του.

Η προσέγγιση του Juraschek είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα:
- Το μικρό διθέσιο roadster επαναφέρει τα pop-up φώτα, με μόνα ορατά τα λεπτά LED DRL.
- Η μάσκα είναι κλειστή, υποδηλώνοντας την παρουσία ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
- Το παρμπρίζ διαθέτει μια πρωτότυπη κεντρική πτυχή, προσδίδοντας μοναδικότητα.
- Στο πίσω μέρος των καθισμάτων δεν διακρίνεται σταθερή οροφή, αφήνοντας να εννοηθεί μια έξυπνη κρυφή λύση.

Το προφίλ του αυτοκινήτου είναι καθαρό και μινιμαλιστικό, με μικρές κάμερες αντί για καθρέπτες, μεγάλες τριάκτινες γυαλιστερές ζάντες και μια έντονη γραμμή παραθύρων. Στο πίσω μέρος κυριαρχεί μια διπλή LED φωτεινή υπογραφή με το κόκκινο φωτιζόμενο λογότυπο της Volvo στο κέντρο και έναν ξεχωριστό διαχύτη δεξιά-αριστερά. Στο εσωτερικό, η διάταξη συνεχίζει την ιδιαιτερότητα του σχεδίου, με ξεχωριστές «κάψουλες» για τον οδηγό και τον συνοδηγό, χάρη σε μια υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα που χωρίζει καθαρά τον χώρο, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία οδήγησης.