Η Volkswagen χάνει 5,11 δισ. ευρώ από την αποχώρηση της Porsche από τα ηλεκτρικά οχήματα

Ο κολοσσός Volkswagen «πληρώνει» ένα διόλου ευκαταφρόνητο τίμημα, ύψους 5,11 δισεκατομμυρίων ευρώ, εξαιτίας μιας εκτεταμένης αναθεώρησης προϊόντων στο τμήμα των σπορ αυτοκινήτων της Porsche.

Η στροφή της Porsche στην υβριδική τεχνολογία: Ένα πλήγμα δισεκατομμυρίων για τον όμιλο VW

Η Porsche Cayenne, ένα μοντέλο που αρχικά προοριζόταν να είναι αμιγώς ηλεκτρικό, θα συνεχίσει την παραγωγή της με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής της στην αγορά έως και τη δεκαετία του 2030. Αυτή η ανατροπή αποτελεί συνέπεια της αναπροσαρμογής της στρατηγικής της Porsche, η οποία ανήκει κατά 75,4% στον όμιλο Volkswagen, προκειμένου να ανταποκριθεί στην πιο αργή από την αναμενόμενη εξέλιξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (EV).

Αργή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και στρατηγικές αποφάσεις

Ο Όλιβερ Μπλουμ, Διευθύνων Σύμβουλος τόσο της Porsche όσο και του VW Group, τόνισε στις 19 Σεπτεμβρίου την ανάγκη για προσαρμογή: «Βλέπουμε τεράστιες αλλαγές στο περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε, αναφερόμενος στην σαφή μείωση της ζήτησης για αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα. «Έχουμε λάβει βασικές στρατηγικές αποφάσεις. Τώρα είναι η ώρα να τις θέσουμε σε εφαρμογή. Θα είναι ένας δύσκολος και μακρύς δρόμος και θα απαιτήσει την πλήρη εστίασή μας και την ισχυρή μας προσπάθεια».

Ο κ. Μπλουμ επεσήμανε ότι η αρχική στρατηγική της Porsche βασίστηκε στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μηδενικές εκπομπές ρύπων σε όλα τα νέα αυτοκίνητα μετά το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά την πώληση νέων μοντέλων βενζίνης και ντίζελ για την ενίσχυση της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Προκλήσεις και ανασύνταξη στην Porsche

«Αυτά δεν είναι περιθώρια κέρδους που θα περίμενε κανείς να δει σε ένα προϊόν πολυτελείας, τουλάχιστον όχι σε ένα επιτυχημένο», σχολίασε ο αναλυτής της UBS, Πάτρικ Χάμελ, τονίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Porsche. Η εταιρεία δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις προσδοκίες μετά την επιτυχημένη εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2022, με την επιβράδυνση των δασμών στην Κίνα και στις ΗΠΑ να επιδεινώνουν την κατάσταση. Η τιμή της μετοχής έχει μειωθεί τόσο πολύ που οδήγησε στην αποχώρηση της εταιρείας από τον DAX, τον δείκτη αναφοράς της Γερμανίας.

Στο πλαίσιο αυτής της ανασύνταξης, η Porsche προχωρά σε:

  • Προσθήκη περισσότερων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά μοντέλα.
  • Μείωση του κόστους, συμπεριλαμβανομένων περικοπών 1.900 θέσεων εργασίας στη Γερμανία (περίπου 15% του εργατικού δυναμικού).
  • Αποχώρηση από το σχέδιο παραγωγής δικών της μπαταριών λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

Επιπτώσεις των δασμών και συζητήσεις με τις ΗΠΑ

Οι υψηλοί δασμοί των ΗΠΑ παραμένουν ένα σημαντικό εμπόδιο. Ο κ. Μπλουμ δήλωσε ότι η προγραμματισμένη μείωση των δασμών εισαγωγής αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ στο 15% από το τρέχον 27,5% ενδέχεται να χρειαστεί εβδομάδες για να υλοποιηθεί, καθώς οι συνομιλίες μεταξύ Βρυξελλών και Ουάσινγκτον συνεχίζονται. Επιπλέον, η Volkswagen βρίσκεται σε συζητήσεις με την αμερικανική κυβέρνηση σχετικά με ένα επενδυτικό πακέτο που θα μπορούσε να επεκταθεί και στην Porsche, αν και χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις.

δειτε ακομα

δειτε ακομα