Η Toyota επαναφέρει έναν θρυλικό κινητήρα: Ποια μοντέλα τον διέθεταν;

Η Toyota αναβιώνει τον επικό κινητήρα 4A-GE, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο ανταλλακτικά για τα αγαπημένα κλασικά μοντέλα της, όπως τα Corolla Levin/ Sprinter Trueno (ΑΕ86).

Η «Χρυσή» Εποχή επιστρέφει: Η Toyota αναβιώνει τον κινητήρα 4A-GE των κλασικών της

Η Toyota, πρωτοπόρος όχι μόνο στην καινοτομία αλλά και στην εκτίμηση της ιστορίας της, έχει αντιληφθεί πλήρως την τεράστια αξία που αποδίδουν οι λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων της σε αυθεντικά ανταλλακτικά. Γνωρίζοντας καλά την αφοσίωση των ιδιοκτητών παλαιότερων μοντέλων της, έχει επενδύσει στρατηγικά στο GR Heritage Parts Project.

Αυτό το ειδικό τμήμα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι αφιερωμένο στην κατασκευή και διάθεση γνήσιων ανταλλακτικών για τα ιστορικά σπορ μοντέλα της. Ο κατάλογος των διαθέσιμων μερών εμπλουτίζεται συνεχώς, προσφέροντας σήμερα πάνω από 200 αυθεντικά ανταλλακτικά που καλύπτουν τις ανάγκες 8 εμβληματικών μοντέλων.

Η Επιστροφή ενός Θρύλου: Ο 4A-GE ξαναγεννιέται

Στο πλαίσιο αυτής της φιλόδοξης πρωτοβουλίας, η Toyota Gazoo Racing ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο κεφάλαιο: την επανακατασκευή και επανακυκλοφορία ανταλλακτικών για τον θρυλικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων 4A-GE. Αυτός ο κινητήρας τροφοδοτούσε με ενέργεια ορισμένα από τα πιο αγαπημένα μοντέλα στην ιστορία της Toyota, όπως:

  • Το Corolla Levin/ Sprinter Trueno (ΑΕ86), ένα αυτοκίνητο που απέκτησε cult status και ανακηρύχθηκε σύμβολο του drifting και των αγώνων.
  • Τα Celica, ένα σπορ κουπέ που άφησε εποχή με τις επιδόσεις και τους κινητήρες του.
  • Τα Carina E, ένα στιβαρό οικογενειακό που αγαπήθηκε για την αξιοπιστία του.

Η Toyota Gazoo Racing έχει ήδη προβεί σε μια εντυπωσιακή παρουσίαση, αποκαλύπτοντας το μπλοκ του κινητήρα και την κυλινδροκεφαλή του 4A-GE, σηματοδοτώντας την έναρξη του νέου κύκλου παραγωγής.

Toyota 4A GE 2

Διατήρηση της αυθεντικότητας με μια «δόση» ανανέωσης

Οι κατασκευαστές του κινητήρα εξέφρασαν τη δέσμευσή τους στη διατήρηση της κληρονομιάς:

«Για να διατηρήσουμε τα παλιότερα θρυλικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται ακόμα σε άριστη κατάσταση για πολλά χρόνια, τα δύο αυτά εξαρτήματα του κινητήρα 4A-GE διατηρούν τον βασικό σχεδιασμό και τις αρχικές προδιαγραφές τους».

Ωστόσο, οι μηχανικοί της Toyota προχώρησαν σε ορισμένες στοχευμένες τροποποιήσεις στο μπλοκ. Αυτές οι βελτιώσεις επιτρέπουν στον κινητήρα να είναι συμβατός όχι μόνο με τα οχήματα της σειράς AE86, αλλά και με άλλα μοντέλα, διευρύνοντας έτσι το πεδίο εφαρμογής και την προσβασιμότητα των ανταλλακτικών.

Toyota 4A GE 3

Μια αναδρομή στην ιστορία του 4A-GE

Ο 4A-GE σχεδιάστηκε αρχικά το 1983, ειδικά για τη σειρά ΑΕ86. Εξοπλισμένος με κυλινδροκεφαλή 16 βαλβίδων, παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1991, προσφέροντας μέγιστη απόδοση 140 ίππων. Αργότερα, οι Ιάπωνες μηχανικοί παρουσίασαν μια αναβαθμισμένη έκδοση με 20 βαλβίδες, η οποία παρήχθη έως το 2000, φτάνοντας την ισχύ στους 165 ίππους.

Αυτή η πρωτοβουλία της Toyota αποτελεί ένα σαφές μήνυμα δέσμευσης προς την κληρονομιά της, διασφαλίζοντας ότι οι εμβληματικοί κινητήρες και τα ιστορικά μοντέλα της θα συνεχίσουν να κινούνται στους δρόμους για πολλές ακόμη δεκαετίες.

δειτε ακομα

δειτε ακομα