Η Renault ανανεώνει την υβριδική της τεχνολογία, προσφέροντας περισσότερη ισχύ και μειωμένη κατανάλωση.
Η Renault αναβαθμίζει την υβριδική της τεχνολογία E-Tech
Σε μια αγορά που στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, η Renault διακρίνεται για την επιμονή της στην υβριδική τεχνολογία, κατέχοντας τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη. Με περισσότερα από 750.000 πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, η γαλλική εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε αυτό τον τομέα.
Παρουσιάζει το νέο πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech 160 hp, το οποίο υπόσχεται διπλά οφέλη: αυξημένη ισχύ και ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Το πλήρως υβριδικό σύστημα E-Tech, που έκανε την εμφάνισή του στα μοντέλα Renault το 2021, βασίζεται σε πάνω από 150 πατέντες και ενσωματώνει την τεχνογνωσία της εταιρείας από τη συμμετοχή της στη Formula 1, ιδίως στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας. Προσφέρει ήδη υψηλά επίπεδα απόδοσης σε μια γκάμα μοντέλων, από το Clio μέχρι το Rafale.
Βελτιώσεις στο νέο σύστημα
Το ανανεωμένο υβριδικό σύστημα διατηρεί την υβριδική αρχιτεκτονική της προηγούμενης γενιάς, συνδυάζοντας:
- Δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (ένας ηλεκτροκινητήρας 36 kW και ένας κινητήρας εκκίνησης υψηλής τάσης HSG 15 kW).
- Έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων με απόδοση 80 kW (109 ίπποι), αυξημένη σε σχέση με τους 94 ίππους του προηγούμενου θερμικού κινητήρα.
- Έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.
- Μπαταρία 1,4 kWh.

Μία σημαντική αλλαγή είναι η αντικατάσταση του έμμεσου ψεκασμού με νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού. Αυτό βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα, οδηγώντας σε μειωμένες εκπομπές ρύπων (μόλις 98 g CO2 /km στο Symbioz και από 99 g CO2 /km στο Captur) και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Επιπλέον, η ροπή του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι 25% υψηλότερη (172 Nm), διαθέσιμη σε χαμηλότερες στροφές, προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις και αμεσότερη απόκριση, ειδικά στην επιτάχυνση. Το Captur επιταχύνει πλέον από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα (από 10,6 δευτερόλεπτα), ενώ το Symbioz σε 9,1 δευτερόλεπτα (από 10,6 δευτερόλεπτα).

Η μεγαλύτερη μπαταρία (1,4 kWh έναντι 1,2 kWh) αυξάνει την αυτονομία σε ηλεκτρική λειτουργία, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου. Η κατανάλωση στο Captur και το Symbioz με το νέο σύστημα μειώνεται στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. (από 4,7 λίτρα), προσφέροντας εξοικονόμηση καυσίμου έως και 40%. Επιπλέον, η ικανότητα ρυμούλκησης αυξάνεται από 750 kg σε 1.000 kg.

Ήπια υβριδική επιλογή για το Symbioz
Ειδικά για το Symbioz, διατίθεται και ένα ήπια υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech 140 αλόγων. Αυτό περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο 1300άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, μίζα-εναλλάκτη και μπαταρία ιόντων λιθίου 12V.

Η επιλογή αυτή προσφέρει μέγιστη ροπή 260 Nm διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 3.500 σ.α.λ., με συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 134 g/km.
Οι παραγγελίες τόσο για το πλήρως υβριδικό σύστημα όσο και για την ήπια υβριδική επιλογή έχουν ανοίξει, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στις αρχές Ιουλίου 2025.