Η Renault ετοιμάζει μία επαναστατική επιστροφή στον θρυλικό στίβο του Nordschleife με το πρωτοποριακό ηλεκτρικό Renault 5 Turbo 3E.
Η Ιστορία της Renault στη Nordschleife και το νέο R5 Turbo 3E
Η παρουσία της Renault στη “πράσινη κόλαση” του Nürburgring έχει γράψει ένδοξες σελίδες, κυρίως μέσω του εμβληματικού Megane RS και των πολυάριθμων ρεκόρ στην κατηγορία των hot-hatches υψηλών επιδόσεων. Σήμερα, η γαλλική εταιρεία ετοιμάζει το επόμενο μεγάλο βήμα με το Renault 5 Turbo 3E, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και να ενισχύσει την κληρονομιά της στα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα.
Τεχνολογική καινοτομία και επιδόσεις υψηλού επιπέδου
Το Renault 5 Turbo 3E είναι μια ολοκαίνουργια κατασκευή, διαφορετική από το βασικό μοντέλο Renault 5 E-Tech. Πρόκειται για ένα διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πίσω κίνηση, κατασκευασμένο από ελαφριά σύνθετα υλικά όπως αλουμίνιο και ανθρακονήματα. Εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους απευθείας στους πίσω τροχούς, αποδίδοντας συνολικά 555 ίππους, ενώ το συνολικό του βάρος δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευστάθεια και κατανομή βάρους.
Αγωνιστικές επιδόσεις και τιμή
Οι επιδόσεις του είναι πραγματικά εντυπωσιακές, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα και δυνατότητα κάλυψης του πρώτου χιλιομέτρου από στάση σε λιγότερα από 20 δευτερόλεπτα. Η ανώτατη τιμή του αναμένεται να φτάσει στα 155.000 ευρώ, τοποθετώντας το στην premium κατηγορία των ηλεκτρικών hot-hatches υψηλών επιδόσεων.
Η πρόκληση του Nürburgring και οι δηλώσεις της Renault
Ο CEO της Renault, Fabrice Cambolive, αποκάλυψε ότι το νέο hot-hatch έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώσει δύο συνεχόμενους γύρους στη Nordschleife κρατώντας συνεχή την ισχύ, γεγονός που επιβεβαιώνει την αντοχή και την αγωνιστική του φυσιογνωμία. Η γαλλική εταιρεία έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας επίσημης επιστροφής στο Nürburgring για να καταρρίψει ρεκόρ περιόδου στην κατηγορία των ηλεκτρικών συμπαγών αυτοκινήτων.
«Όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση», ανέφερε η Renault, ενισχύοντας το ενδιαφέρον για το μέλλον του R5 Turbo 3E.
Ρεκόρ και σύγκριση με αντίπαλα ηλεκτρικά μοντέλα
Το υπάρχον ρεκόρ γύρου για ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη Nordschleife το κατέχει αυτή τη στιγμή το Xiaomi SU7 Ultra με χρόνο 7:04.957, ξεπερνώντας ελαφρώς την Porsche Taycan Turbo GT με 7:07.55. Παρά τη σημαντική ιπποδύναμη άνω των 1.000 ίππων και των δύο μοντέλων, αυτά έχουν βάρος πάνω από δύο τόνους.
Νέοι ορίζοντες στην κατηγορία των συμπαγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα, η BMW M2 CS με τους 530 ίππους κατέχει το ρεκόρ με χρόνο 7:25.534 στη Nordschleife. Εάν το Renault 5 Turbo 3E καταφέρει να κινείται κάτω από τα 7:30, τότε θα δημιουργήσει ένα εντελώς νέο σημείο αναφοράς για τα ηλεκτρικά hot-hatches.