Η Renault κλείνει το 2024 με θετικά αποτελέσματα και πρωτοφανή χρονιά για τα προϊόντα της
Το 2024 αποδείχθηκε μία πολύ δυνατή χρονιά για τη Renault, καθώς οι πωλήσεις της σημείωσαν άνοδο χάρη στην κυκλοφορία οκτώ νέων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των Scenic E-Tech, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech Electric, Renault Duster, Kardian και Grand Koleos, καθώς και ενός ανανεωμένου Captur. Οι συνολικές πωλήσεις της Renault αυξήθηκαν κατά 1,8% σε παγκόσμιο επίπεδο, ξεπερνώντας την αύξηση της αγοράς που διαμορφώθηκε στο 1,4%. Συγκεκριμένα, η Renault πούλησε 1.577.351 οχήματα, με 28.000 περισσότερα από το 2023.
Στην Ευρώπη, η διάθεση κίνησης της μάρκας αποδείχθηκε εντυπωσιακή, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,3%, τριπλάσιες της αγοράς (1,7%), φτάνοντας τα 1.009.000 οχήματα και κερδίζοντας ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 6,7%. Οι μεγαλύτερες αγορές της Renault περιλάμβαναν:
- Μεγ. Βρετανία (+21,4% σε όγκο πωλήσεων σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 2,8%),
- Ισπανία (+10,8% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 8%),
- Ιταλία (+6,7% σε μια αγορά που μειώθηκε κατά 0,3%),
- Γαλλία (+0,4% σε μια αγορά που μειώθηκε κατά 2,5%).
Εντυπωσιακή είναι η επίδοση του Clio, το οποίο ανέβηκε στη 2η θέση στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων 7% και ανεβαίνοντας δύο θέσεις από το 2023.
Αύξηση 20% στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητών οχημάτων στην Ευρώπη
Με στόχο την κάλυψη των αναγκών των πελατών της, η Renault υιοθέτησε μια στρατηγική ηλεκτροκίνησης που συνδυάζει υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων (ηλεκτρικά και υβριδικά) στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 20% το 2024.
- Η γκάμα υβριδικών της Renault καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των πελατών, με μοντέλα όπως το Clio και το Rafale, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 40% των πωλήσεων οχημάτων εσωτερικής καύσης, με αύξηση 30% στις πωλήσεις τους το 2024.
- Επίσης, οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων της Renault (PC + LCV) στην Ευρώπη ανέβηκαν κατά 9% και αναμένεται περαιτέρω διεύρυνση της γκάμας τους το 2025 με την άφιξη του Renault 4 E-Tech Electric.
Η Renault υιοθέτησε πλατφόρμες AmpR Small (segment B) και AmpR Medium (segment C) αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, επιτρέποντας τη δημιουργία ελαφρύτερων και αποδοτικότερων οχημάτων με βελτιωμένη οδηγική εμπειρία και συνδεσιμότητα.
Εντυπωσιακή υποδοχή για το Renault 5 E-Tech Electric
Το Renault 5 E-Tech Electric, μόλις ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του Scenic, ψηφίστηκε ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 από 60 δημοσιογράφους από 23 χώρες, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Renault για την ηλεκτροκίνηση. Από την έναρξή του, σχεδόν 10.000 μονάδες έχουν ταξινομηθεί, κάνοντάς το το πιο πωληθέν ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία B στη Γαλλία για το τέλος του 2024.
Η αύξηση της ηλεκτρικής αγοράς στην Γαλλία για τη Renault είναι εντυπωσιακή, με το μερίδιο να αυξάνεται από 15,5% στα τέλη Οκτωβρίου σε 23% τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο.
Το 2025 αναμένεται και η άφιξη του Renault 4 E-Tech Electric, προσφέροντας μια ακόμα σημαντική επιλογή στη γκάμα της.
Δυναμική εισαγωγή νέων τεχνολογιών
Η Renault εκμεταλλεύθηκε τις τεχνολογικές εξελίξεις, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητά της και ενθουσιάζοντας τους πελάτες.
- Το 2024, το σύστημα πολυμέσων openR link με Google ενσωματωμένο, επιλέχθηκε για το 81% των προαιρετικών εξοπλισμών των μοντέλων.
- Η νέα πανοραμική ηλιοροφή, που εισήχθη το 2024, τοποθετήθηκε στο 42% των προαιρετικών εξοπλισμών.
- Η αναβάθμιση του 4CONTROL, ενός μοναδικού συστήματος τετραδιεύθυνσης, τοποθετήθηκε στο 29% των μοντέλων για βελτίωση της ασφάλειας και των επιδόσεων.
Στρατηγική ποιότητας και αξίας
Οι επιδόσεις της Renault ενισχύονται μέσω του πλάνου Renaulution, επικεντρωμένο στη δημιουργία αξίας.
- Ένα στα δύο οχήματα πωλούνται σε λιανικούς πελάτες, με το μερίδιο της Renault να αυξάνεται από 6,8% σε 7,1% στην Ευρώπη το 2023.
- Οι υπολειμματικές αξίες των οχημάτων της υπερβαίνουν τους μέσους όρους αγοράς.
- Οι πωλήσεις στα segments C SUV και D αυξήθηκαν κατά 23%, αντιπροσωπεύοντας το 29% των συνολικών πωλήσεων της Renault στην Ευρώπη.
Ευελιξία και ισορροπία στην προσφορά προϊόντων
- Η Renault παραμένει στην κορυφή των γαλλικών πωλήσεων, με αύξηση πωλήσεων κατά 10% στη Βραζιλία, 81% στη Νότια Κορέα και 7% στο Μαρόκο χάρη στα μοντέλα Kardian και Koleos.
- Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις LCV αυξήθηκαν κατά 4,6%, κατατάσσοντας τη Renault πρώτη στην ευρωπαϊκή αγορά.
- Σημαντική επιτυχία σημειώθηκε από τα εμβληματικά επαγγελματικά οχήματα, όπως το Kangoo και το Trafic, σε μια μεταβατική χρονιά.
Το 2024, η Renault αναδεικνύει την καινοτομία και την ικανότητά της να ανταγωνίζεται. Με μια στρατηγική που προχωρά παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση, την καινοτομία και την ποιότητα των πωλήσεων, η μάρκα έχει εδραιώσει τη θέση της στην αγορά.
Το 2025, η Renault θα συνεχίσει δυναμικά με νέα προϊόντα όπως το Renault 4 E-Tech Electric και την εξέλιξη του διεθνούς σχεδίου Renault.