Η Porsche, η φημισμένη αυτοκινητοβιομηχανία και μέλος του ομίλου Volkswagen, ανακοίνωσε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης που προβλέπει τη μείωση περίπου 1.900 θέσεων εργασίας έως το 2029. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια στρατηγική προσαρμογή στις εξελίξεις της αγοράς και στην τεχνολογική μετάβαση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, οι προγραμματισμένες περικοπές θα επηρεάσουν κυρίως τα εργοστάσια που βρίσκονται στην περιοχή της Στουτγάρδης, συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις στο Τσούφεχάουζεν και στο Βάισαχ. Η Porsche διαβεβαιώνει ότι η διαδικασία αυτή θα πραγματοποιηθεί με «κοινωνικά αποδεκτό τρόπο», δίνοντας έμφαση σε εθελοντικές αποχωρήσεις και αξιοποιώντας φυσιολογικές αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης. Επιπλέον, θα τηρηθεί η «εγγύηση απασχόλησης» που ισχύει για τους εργαζομένους, η οποία ουσιαστικά απαγορεύει τις απολύσεις για λειτουργικούς λόγους έως το 2030. Αυτή η δέσμευση υπογραμμίζει την πρόθεση της Porsche να διαχειριστεί την αναδιάρθρωση με σεβασμό προς το ανθρώπινο δυναμικό της.
Η Porsche απασχολεί σήμερα περίπου 37.000 εργαζόμενους στα εργοστάσιά της στη Γερμανία, καθιστώντας την έναν σημαντικό εργοδότη στην περιοχή. Η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και η ομαλή μετάβαση για τους εργαζομένους αποτελούν προτεραιότητα για την εταιρεία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αλλαγών. Η αναδιάρθρωση της Porsche σηματοδοτεί μια προσπάθεια βελτιστοποίησης της παραγωγικής της διαδικασίας, παράλληλα με την επένδυση σε νέες τεχνολογίες και την προσαρμογή στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα υψηλών επιδόσεων.
Νωρίτερα μέσα στον μήνα, η Porsche εξέπληξε την αγορά ανακοινώνοντας την λήξη της συνεργασίας της με τον οικονομικό διευθυντή Λουτς Μέσκε καθώς και με τον διευθυντή πωλήσεων Ντέτλεφ φον Πλάτεν, χωρίς να δώσει σαφή εξήγηση για τους λόγους της απόφασης. Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε μια στροφή στην στρατηγική της, εστιάζοντας εκ νέου στην ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης, παράλληλα με τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Η Porsche αναμένει ότι το πρόσθετο κόστος για την ανάπτυξη αυτών των κινητήρων το 2024 θα ανέλθει σε περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή η αλλαγή σηματοδοτεί μια απόκλιση από τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος προέβλεπε ότι έως το 2030, περισσότερο από το 80% των νέων σπορ και εκτός δρόμου μοντέλων της Porsche θα ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Η νέα στρατηγική αντανακλά την ανάγκη προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και στις προκλήσεις της αγοράς αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα την παράδοση και την τεχνογνωσία της Porsche στους κινητήρες εσωτερικής καύσης υψηλών επιδόσεων.